Ronald Prins uit Cothen

Vandaag (na slechts twee weken) mijn Seamaster Chronograph opgehaald na een reparatie/servicebeurt. :smiley:
(De secondewijzer bleef hangen…)

Ronald Prins is een aimabel mens, en een echte vakman.
Daarnaast beschikt hij over een welbespraaktheid die je heden ten dagen maar zelden meemaakt. Wie hem spreekt begrijpt direct wat ik bedoel. :blush:

Gedurende de reparatie werd ik keurig geïnformeerd over de te vervangen onderdelen en de bijbehorende extra kosten.
Alles keurig in overleg. :+1:t4:

Bij het ophalen heeft hij tot in detail verteld waar hij tegenaan liep, en waarom het een en ander vervangen diende te worden.
Ik kreeg de vervangen onderdelen netjes mee, net als de diverse uitdraaien en een gespecificeerde factuur.
Ideaal, omdat ik van plan ben/was om hem te verkopen en dit natuurlijk precies de documentatie is die een geïnteresseerde graag ziet!
Al krabbel ik me nu natuurlijk achter de oren of ik hem wel weg moet doen… :thinking:

Hier zijn website: http://uwklokkenmaker.nl/

3 likes

Vandaag mijn 52 jaar oude Glycine Combat teruggekregen van Ronald Prins uit Cothen.
Keurig en goed verzekerd verzonden.

  • Waarom heb ik gekozen voor Ronald Prins?
    De Glycine Combat die ik in bezit heb, is voorzien van een zeer ingenieus stukje techniek om de secondewijzer stil te zetten. Dit gaat middels een klein pennetje, dat omhoog komt uit de wijzerplaat als de kroon wordt uitgetrokken. Het pennetje houdt simpelweg de secondewijzer tegen.
    Van veel horloges is dit systeem door de jaren heen door onoordeelkundige reparaties/onderhoud kapot gegaan.
    Omdat het op mijn horloge nog in prima werkende staat was, ben ik op zoek gegaan naar een horlogemaker die dit systeem begrijpt en gewend is om er mee te werken.
    Tijdens mijn zoektocht kwam ik tot de opzienbarende ontdekking dat er gewoon in Nederland een horlogemaker actief is, die tot het selecte gezelschap behoort van horlogemakers met kennis van dit specifieke hacking systeem: Ronald Prins!

Wat een verademing in onze moderne tijd, om met deze heer zaken te mogen doen!

Er werd bij het wegbrengen van mijn horloge uitgebreid de tijd genomen om het horloge te inspecteren. Daarbij voelde het alsof ik en passant een kort college horlogetechniek kreeg :ok_hand:
Op al mijn vragen werd uitgebreid antwoord gegeven.

Exact op de overeengekomen (richt-)datum kreeg ik bericht dat mijn horloge klaar was, welke onderdelen waren vervangen en wat de staat van het horloge is. Daarnaast een uitgebreide serie goede foto’s van het binnenwerk.

Een absolute aanrader :+1:

11 likes

Vandaag bij Ronald Prins in Cothen mijn Longines Conquest Heritage en mijn Oris Big Crown Chronograph opgehaald. Zij waren daar enige weken te gast voor het ondergaan van een servicebeurt.

Ik ben hier zeer tevreden over! Allereerst is Ronald een oprecht vriendelijke- en communicatieve man. Daarnaast heeft hij zeer veel kennis van zaken en deelt dat ook in alle geduld en vriendelijkheid met de klant. Helemaal top! :+1::slightly_smiling_face:

Verder komt hij zijn afspraken zeer correct na qua tijdsindicatie voor de reparatie en rekent heel redelijke prijzen. Wat wil een horlogemens nog meer?! Zeer het aanbevelen waard dus. :ok_hand:

5 likes

Ik heb mijn vintage Longines Flagship bij Ronald gebracht ter beoordeling en service. Vol enthousiasme werd ik welkom geheten in zijn werkplaats waar het horloge met passie bekeken werd. Voor een zeer nette prijs is mijn horloge als nieuw opgeknapt. Goede communicatie en bij ophalen veel details over het horloge bijgestaan door prachtige foto’s van het uurwerk.

Voor een deskundige horlogemaker in de omgeving Utrecht kun je zonder twijfel terecht bij Ronald Prins in Cothen (www.uwklokkenmaker.nl)

1 like

Ik heb mijn Omega Speedmaster reduced bij Ronald in Cothen laten servicen.
Mooie werkplek en ziet er professioneel uit.

Terplekke uitleg gekregen over wat er gaat gebeuren en het horloge gelijk al even open gemaakt om mij te laten zien (had nog niet eerder het horloge open gehad)

Na 2 weken horloge klaar en met een nieuw rad erin en een nieuwe veer draait ie weer super.

Erg tevreden met Ronald en ga er zeker vaker heen voor mijn onderhoud. (ook al is Cothen nou niet bepaald bij Leeuwarden in de buurt)

1 like

Mijn Sinn 103StSa met Valjoux 7750 was behoorlijk van slag, zeer onregelmatige karakteristieken.
Ronald heeft 'm weer volledig op de rit gekregen. Volledige servicebeurt uitgevoerd, veer vervangen, rotorlager vervangen, rad 210 vervangen. Klokje is weer als nieuw en loopt perfect. En dat alles voor een prima prijs, en (niet onbelangrijk) met 2 weken klaar! Ronald bedankt, je bent een vakman pur sang!

1 like

Ik heb mijn Rolex Explorer II bij Ronald Prins ( uwklokkenmaker ) volledige laten restaureren.
Hij heeft mijn Rolex van niet lopend weer zo als nieuw gekregen.

Dit zijn mijn positieve bevinding bij Ronald.
-Ronald gaf aan dat hij in het verleden veel met Rolex heeft gewerkt dus veel ervaring met uurwerk had. Dit is altijd een plus punt :+1:
-Het horloge was netjes binnen de afgesproken termijn klaar :grinning:
-Ronald heeft goede adressen voor originele Rolex onderdelen.
-Hij komt zeer professioneel over en heeft heel veel kennis in huis.
-Zeer goede communicatie in de tijdens de reparatie kreeg ik veel updates.
-Ronald rekent nette prijzen.

Top service!

2 likes

Deze week bij Ronald Prins langs geweest om mijn nieuwe aanwinst te laten controleren.
Ronald nam netjes de tijd en heeft alles keurig gecontroleerd. Het hij heeft het uurwerk geïnspecteerd en nog even met de Timegrapher getest.

Nog steeds een aanrader :grinning:

2 likes

Ik heb mijn Rolex Explorer 2 16570 laten servicen bij Ronald.

Mijn ervaring is erg positief. Ronald maakt het horloge open waar je bij bent en beoordeeld de staat van het uurwerk. Je krijgt direct te horen hoe het ervoor staat en wat er eventueel moet worden vervangen. Voor de Rolez had Ronald alles (origineel!) Op voorraad hetgeen in de wachttijd erg scheelt. Eventuele bijkomende reparaties die blijken tijdens de service worden netjes in overleg gedaan.

Bij mij is het e.e.a. vervangen voor originele onderdelen en desondanks kom ik op een schappelijk bedrag uit.

Fijne man, goede uitleg, gaat zorgvuldig met je horloge om en een goede prijs. Het feit dat Ronald veel met- en voor - Rolex heeft gewerkt in het verleden was voor mij doorslaggevend.

Ronald, bedankt voor de goede zorgen!

3 likes

Wederom langs Ronald gegaan, echter ditmaal voor een checkup van mijn Rolex Submariner. Uitgebreid “onderzoek” naar de authenciteit, staat van het uurwerk en de waterdichtheid van het horloge. Met een erg fijn gevoel weggedaan wetende dat alles klopte en het uurwerk er zeer netjes uit ziet.

Kosten zijn te verwaarlozen, helemaal voor de rust die je krijgt wetende dat het goed is. Ronald bedankt voor je tijd!

1 like

Horloge virtuoos Ronald Prins weer eens bezocht voor een priegel klusje! Het blijft een genoegen om deze professional aan het werk te zien, ongeëvenaarde precisie gekoppeld aan snelheid, een lust voor het oog! En als je dan de volgende dag met je afgeregelde horloge om de pols zit en ziet dat hij na 24 uur ‘gewoon’ op tijd loopt, dan kan de smile niet groter… :smiley:

1 like

Afgelopen weekend dit leuke dames-Seamastertje op de kop getikt.
Wel wat ellende, de sluiting van de band was kapot en er zat een barstje in het glas, maar de prijs was heel goed dus ik kon ‘m niet laten liggen.
De band naar Ronald Prins opgestuurd, en tegen mijn verwachting in wist die de (minuscule) sluiting te repareren!
Gisteravond met vriendin + horloge naar Cothen gereden om de band af te stellen voor haar pols.
Het Seamastertje werd direct aan een grondige inspectie onderworpen, en het eerste dat Ronald zag was dat het geen barstje was maar ‘iets’ dat niet in de kast thuishoort.
Het horloge werd opengeschroefd en het bleek een haartje te zijn, dat de een of andere hobbyist had achtergelaten!
Hij maakte hem netjes schoon, plaatste een nieuwe batterij en testte hem op waterdichtheid, waarna hij uiterst zorgvuldig schakeltje voor schakeltje verwijderde totdat de band precies goed zat.
Kortom, zijn service ging véél verder dan je mag verwachten en over het bedrag dat we moesten afrekenen mag ik al helemaal niet mopperen!

9 likes

Nice. Maar links boven de lumepip mist een stukje bracelet!

1 like

Klopt, dat wordt nog een uitdaging om die ergens te vinden…

Hier ook een goede ervaring met Ronald Prins.
Op aanraden van @Flipperkast een schakel laten repareren.
Prettige communicatie en dito service.

1 like

Gisteren weer eens een bezoekje gebracht aan supervakman Ronald.

De bezel van mijn Tag Heuer moest vervangen worden. Zoals altijd vriendelijk ontvangen, maar uiteraard wel even in de auto wachten ivm Covid.

Binnen to time had Ronald de klus geklaard. De bezel bleek muurvast te zitten en stribbelde enorm tegen, hij wilde zijn plek niet opgeven. Zelfs het officiële Tag Heuer gereedschap dat daarvoor bedoeld is bleek niet bestand tegen deze weerstand… :flushed: Maar Ronald heeft een atelier dat voorzien is in het onvoorziene en dus werd er een ander mooi stuk gereedschap ingezet om de klus te klaren! Kijk, dat is nu de meerwaarde van een echte vakman!

Jammer dat ik niet kon meekijken, het is altijd een feestje voor een liefhebber om hem aan het werk te zien, volgende keer beter!

Dank weer Ronald! :+1:t2:

4 likes

Dit voorjaar langs geweest voor een tweetal horloges.

  1. De Cartier Must uit dit topic.
    Door dhr. Prins schitterend opgeknapt! Ik had foto’s beloofd, deze volgen nog! Mijn vriendin heeft het het horloge met moederdag cadeau gekregen en draagt het nu met veel plezier!
    image1 image0 (2)

  2. De Omega 132.019 uit dit topic.
    Even voor een opfrisbeurt, omdat hij in de collectie op de schopstoel zat. Mooi licht opgepoetst, de kras is er volledig uit! Eigenlijk zo enthousiast dat deze toch binnen de collectie blijft!

2 likes

Vandaag mijn Tag Heuer weer opgehaald bij Ronald Prins, uw klokkenmaker, in Cothen.
Servicebeurt, pakkingen vervangen en schoongemaakt.
Zeer netjes, vakkundig en vriendelijk met heldere afspraken en communicatie. Graag tot een volgende keer!

1 like

Ronald (of is het meneer Prins) heeft mijn Alain Silberstein een beurtje gegeven. Werkelijk niets op aan te merken voor een meer dan eerlijke prijs. Elk volgende servicebehoevend horloge gaat zonder twijfel die kant.

1 like