Royal Coin Watches

En dan zo’n gare veel te drukke Patek op een erg lelijke band?

Dat vond ik een minne streek. :joy:

Ik zie iemand die bezig is met de woordkoning van de maand september.

Wat hebben wij toch tegen quartz?

Sterker nog, quartz is zo robuust dat het, zelfs als het van afstand door deze beunhazen in de kast geflikkerd wordt, beter de tijd aan gaat geven dan elk mechanisch uurwerk wat ze op hadden kunnen snorren.

Techniek die zo robuust is dat ze dit overleeft zou in ere gehouden moeten worden.

Tssss.

5 likes

Dat zei ik niet.
Los van het type uurwerk dat erin zit is het imho meer een gadget dan een kwaliteitsproduct. Een kwartsuurwerk is niet alleen robuust en nauwkeurig, het is ook de budget-optie, waarbij ik zomaar vermoed dat dat laatste een zwaarder wegend argument was voor de ontwerpers. En daar heb ik als horlogeliefhebber een mening over.

2 likes

Maar als persoon met interesse voor engineering juich ik het dan weer toe dat de budget-optie toevallig de enig juiste technische keuze is voor lieden van dit allooi.

:slight_smile:

Italian luxury watches since 1897. :face_vomiting: :face_vomiting: :face_vomiting:

This time, we’re cutting out the middle man.

4 likes

Cool, ben benieuwd naar de foto’s. Maar ook naar hoe hij zich zal houden tussen je andere horloges.

Ik vrees trouwens dat dit niet het decennium van die arme middle man gaat worden.

2 likes

Ho ho ho…

• Geen minute track
  • Munten zijn lelijk en druk
  • Munten zijn sowieso erg 1840
  • Ik twijfel of de wijzers fatsoenlijk uitgelijnd zijn
  • Ik twijfel aan de waterdichtheid, het leek er in de video op alsof hij staal op staal in mekaar schroeft

Ik geloof dat ik deze maar aan me voorbij laat gaan. Maarreh… Dat quartz uurwerkje is het enige goede aan dat horloge, wat ik je brom.

5 likes

Haha, je vat het in een woord samen. Vind ze heel leuk, heb er een aantal, maar elke keer als ik ze goed moet zetten : die kroon, de datum (geen snelverzet), die losse bezel, scherpe hoeken op de kast. Dan vraag ik me af: waarom, waarom, waarom?

1 like

Ik moest lachen, #1 woordgrap!

1 like

Totdat ze een EMP droppen. Dan kom jij bij ons zeuren hoe laat het is? :muscle:t2:

2 likes

Vergeef me mijn slechte smaak, ik zal mijn leven beteren😔. Het was al laat en ik had de nacht ervoor slecht geslapen😁.

1 like

Dank je :grin:

1 like

Ho ho… ik heb helemaal niks tegen Quartz!!! :grin::grin:
Dit wil ik echt even duidelijk hebben. Waar ik in dit verhaal op tegen ben is een goedkope quartz verkopen voor 4 tot 600 euro, daar ben ik op tegen.

Ik heb zelf met plezier meerdere quartz horloges en heb niks met dat “quartz heeft geen ziel” discussie.

3 likes

Je krijgt een like voor de moeite van het schrijven maar dit soort dingen zijn niet aan mij besteed

1 like

Leuk en interessant verhaal met goede duiding. Ieder zijn ding, maar inderdaad gek genoeg waarschijnlijk niet voor de echte munt liefhebbers, noch de echte horloge liefhebbers… En niet voor mij :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

In ieder geval bedankt voor het lezen en de like!

1 like

Bedankt, ik ben blij dat het je heeft weten te boeien! In mijn geval, omdat ik ook iets met munten heb, vind ik het zonde van de munten. Er worden overigens ontzettend veel munten omgesmolten of bewerkt tot van alles en nog wat. De rijksdaalders van Willem III en Wilhelmina als wijzerplaat had ik nog niet gezien.

Ik vind de horloges best cool. Vind het een plus dat ze met de munt niets hebben gedaan behalve de wijzers erop gezet. Maar inderdaad, de prijs … :unamused:

1 like

Voor mij zit er te veel plastic in de kast.

1 like

De prijs is inderdaad te hoog voor wat er wordt aangeboden. De betreffende munten, gebruikt voor de horloges, koop je vanaf +/- €8,- voor het zilveren tientje, de Wilhelmina 1933 rijksdaalder zal €12,50/€15,- zijn en de Willem III Rijksdaalder tussen de €15,- en €22,50. Dit geldt wel voor losse munten, als partij betaal je natuurlijk minder.

Het komt niet vaak voor dat ik Google nodig heb voor iets dat ik niet ken, maar het is je gelukt.

2 likes

In vergelijking met zoiets ben jij echt een professional inderdaad. Dit is amateuristisch… filmpje is ook niet echt van hoge kwaliteit…:man_shrugging:t3:

1 like