Rubberen banden in combinatie met zonnebrand, zee en zon...

Hallo allemaal,

Mijn G-Shock GA2100 mee op vakantie. Heerlijk horloge, maar merk dat het plastic of rubber slecht kan tegen few combinatie van zon, zee en zonnebrand. Slaat helemaal wit uit. Bij thuiskomst gisteravond even met wat zeep en lauw water bezig geweest, maar de nieuwigheid is er al vrij snel af. Iemand tips hoe je zo’n rubberen/plastic band weer aardig mooi kunt krijgen? Anders gaat ie na afloop van de vakantie in de verkoop en haal ik een verse op…

Gisteren na wat zeep en lauw water:

En weer na een paar uur op het strand:

5 likes

Dat krijg je met die quartz shitters hè?

Ik las vorige week ergens dat de band van die transparante Casioak na drie weken zon al geel uit was geslagen, rip.

15 likes

Hoort erbij toch, :grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Hier geen problemen mee direct zgan na het afspoelen :man_shrugging:

Vrij weinig aan te doen……… welkom in de wereld van G-Shock.

1 like

Boeie, het is een beater. Precies bedoelt om dit geneuzel niet op je dure horloges te hebben heb je ze gekocht waarschijnlijk.

24 likes

Misschien is dit iets? In de auto werkt het prima👌

1 like

Met een rolex op het strand heb je daar geen last van.

38 likes

En dat zelfde bandje aan een 10K automaat?

3 likes

Het is plastic, dat hoort zo. Anders moet je iets meer geld neerleggen voor een square G met stalen band, al slijt de verf daar redelijk snel vanaf na een beetje als beater gebruiken.

G-Shocks horen er gebruikt uit te zien, anders krijg je net zo’n idee als een vers gepoetste en naar Fébrèze ruikende Defender op de PC Hooft. Ik zie ze liever onder de modder met een paar deuken.

13 likes

Een Casio band aan een horloge van 10k of een automatische Casio van 10k? Dat zijn geen winnende opties.

1 like

Daar zijn ze voor toch. Boeit mij vrij weinig hoe die casioak eruit ziet. Het is en blijft een beater.

1 like

Het snobistisch gehalte is weer hoog……

9 likes

Zeker. Door een nieuwe Casio te kopen.

De enige klappen die je G-shock te verduren krijgt, zijn met een badminton racket op de camping.

5 likes

Om een wijs man aan te halen:

Het enige water dat in de buurt komt van je Rolex duikhorloge is die kop kamille thee die je in je met Vaseline Intensive Care ingesmeerde handje hebt. Je voor poolexpedities bedoelde Canada Goose jas komt niet verder dan het milde decemberbriesje in de binnenstad van Waddinxveen. De meest weerbarstige begroeiing die de voor de Oostvaardersplassen gemaakte Dubarry laarzen van je vrouw te zien krijgen, is de droogloopmat van de Douglas. De enige modder waar je Range Rover Sport mee te maken krijgt zit onder de schoenen van je voetballende kinderen.

En natuurlijk niet te vergeten

25 likes

Ja, laat de echte kerels maar schuiven.
Dan staat dit topic in no time in OT :face_with_hand_over_mouth:

On topic: een G daar mag je mee knallen :+1:
Of je moet hem in dat blik laten zitten :grin:

3 likes

Daar hoort het ook. “Ik heb vorige week een hamer gekocht en na 3x timmeren zitten er al gebruikssporen op.”

18 likes

Haha!

Ik heb een G een 6900 en daarvan was de bezel op een gegeven moment helemaal verpulverd.
Ja, dat ding viel echt in stukjes uit elkaar!
Nieuw bezeltje bestelt à raison van 12 euronen, ziet er weer perfect uit :+1:
Die polsband is trouwens onverwoestbaar en geeft vooralsnog geen krimp.

1 like

Gaat van kwaad naar erger…

5 likes

:joy:

Ach ik zeg altijd maar zo, liever gebruikssporen op je horloge dan op je vrouw. :upside_down_face:

12 likes