Mijn G-Shock GA2100 mee op vakantie. Heerlijk horloge, maar merk dat het plastic of rubber slecht kan tegen few combinatie van zon, zee en zonnebrand. Slaat helemaal wit uit. Bij thuiskomst gisteravond even met wat zeep en lauw water bezig geweest, maar de nieuwigheid is er al vrij snel af. Iemand tips hoe je zo’n rubberen/plastic band weer aardig mooi kunt krijgen? Anders gaat ie na afloop van de vakantie in de verkoop en haal ik een verse op…
Het is plastic, dat hoort zo. Anders moet je iets meer geld neerleggen voor een square G met stalen band, al slijt de verf daar redelijk snel vanaf na een beetje als beater gebruiken.
G-Shocks horen er gebruikt uit te zien, anders krijg je net zo’n idee als een vers gepoetste en naar Fébrèze ruikende Defender op de PC Hooft. Ik zie ze liever onder de modder met een paar deuken.
Het enige water dat in de buurt komt van je Rolex duikhorloge is die kop kamille thee die je in je met Vaseline Intensive Care ingesmeerde handje hebt. Je voor poolexpedities bedoelde Canada Goose jas komt niet verder dan het milde decemberbriesje in de binnenstad van Waddinxveen. De meest weerbarstige begroeiing die de voor de Oostvaardersplassen gemaakte Dubarry laarzen van je vrouw te zien krijgen, is de droogloopmat van de Douglas. De enige modder waar je Range Rover Sport mee te maken krijgt zit onder de schoenen van je voetballende kinderen.
Ik heb een G een 6900 en daarvan was de bezel op een gegeven moment helemaal verpulverd.
Ja, dat ding viel echt in stukjes uit elkaar!
Nieuw bezeltje bestelt à raison van 12 euronen, ziet er weer perfect uit
Die polsband is trouwens onverwoestbaar en geeft vooralsnog geen krimp.