Investeren in de zaak? Lekker je zakken vullen bedoel je? Ik snap die opmerking totaal niet.
Maar zal dat ook niet weer een stuk minder worden als blijkt hoeveel gedoe het allemaal is?
Investeren in de zaak? Lekker je zakken vullen bedoel je? Ik snap die opmerking totaal niet.
Maar zal dat ook niet weer een stuk minder worden als blijkt hoeveel gedoe het allemaal is?
Ik heb het over de AD. Die investeert in zijn zaak. Pand, personeel, branding, diverse andere eisen waaraan je als selectief distributeur moet voldoen. Dit itt de grijze handelaar.
Een grijze handelaar kan toch een pand, personeel en dergelijke hebben?
Rolex schroeft simpelweg de productie niet op (ook niet terug zoals sommige denken!) Ze produceren al meer dan Breitling en Omega (Cartier ook overigens). Het is geen beursgenoteerde onderneming, dus ze gaan gezellig door met een klein miljoen modellen per jaar produceren. Aan wachtlijsten hebben ze geen boodschap. Iedere ondernemer zal een extra fabriek uit de grond stampen… maar het is een stichting, waar het geld toch al tegen de plinten klotst. Denk dat AD’s ook wel een iets andere houding vanuit Zwitserland zou willen zien!
Het succes van Rolex heeft te maken met het idee van exclusiviteit. Ze zullen hun productie niet opvoeren.
Maar heeft toch een exemplaar voor de neus van een particulier op de wachtlijst weggekaapt.
Ja alles kan. Ben je het met me eens dat de gemiddelde grijze dealer fors lagere vaste kosten heeft dan een AD?
Je hebt wel een punt. Maar we zijn wel allemaal een beetje gek. Een polshorloge voor zoveel geld dragen.
Soit. zolang je een model mooi vind kun je het kopen en genieten. Dat kan met een bitcoin niet. En daar is onze liefhebberij mee begonnen. Natuurlijk veel verlies vind niemand leuk.
Ik heb inderdaad nog wat horloges die ik ‘goedkoop’ gekocht heb. Niet wetende dat dat zo een vlucht nam.
Ik heb er ook 1 gecasht. Omdat ik het niet meer geloofde en die heb ik inderdaad op het juiste moment verkocht.
Ik denk overigens dat de prijs van vintage of niet meer gemaakte courante modellen gewoon nog vrolijk doorstijgt.
Die sd 4000k gaat nog wel een keer gek doen. Daar zijn er relatief weinig van. Beetje old school new vintage. ️
Ach zolang je het maar met plezier draagt en de euro’s niet nodig hebt maakt het allemaal niet zoveel uit.
Als grijze dealer heb je geen pand of personeel nodig. En geen afname verplichtingen van de merken met betrekking tot die rare modellen die niet verkopen. Een kluisje bij de bank, een website en een auto is voldoende. Dat is inderdaad goed te doen.
En een Dremel met wat mooie opzetstukjes natuurlijk, die vergat ik bijna.
Lekker rollies uit de achterbak jwz
Haha ja. Bij zo’n benzinepomp langs de A1. Heerlijk. De leven.
Haha is het gek dat ik nu denk aan denzel washington in training day?
Ik zie @superC al rondrijden in een zwart leren jack en een bandana om!
Hahaha waar ik ‘auto’ schreef had ik aanvankelijk ‘Renault Twingo’ staan.
Als je van dat leren jack een turquoise fluwelen badjas maakt en van die bandana een suède cowboyhoed klopt het.
Haha
Het aanbod van mooie horloges (zowel nieuw als gebruikt ) voor interessante prijzen is zo’n beetje schier oneindig en iedereen maakt zich druk over het over “paard getilde” merk Rolex. Iedereen loopt er als een stel lemmingen er achter aan… Rolex heeft helemaal niks meer met kwaliteit en Heritage te maken…het is alleen nog maar hebzucht… zowel bij de verkopers… als de kopers… want de enige reden om echt nog een Rolex te willen is speculatie geworden… best wel triest.
Als de A1 naar Almere gaat geloof ik je.
En om als baller gezien te worden onder de homeboys. Vergeet dat niet.
Gr Wil-M the Baller!
Wacht even hoor…
Ik had al begrepen dat als je een bepaalde rolex wilt kopen, dat je dan eerst op een wachtlijst moet voordat je die mag kopen van de juwelier. Oké.
Maar.
Als je die dan mag kopen, en je hebt hem al dan niet gedragen, dan is hij tweedehands ineens méér geld waard, dan nieuw?
DAFUQ?? Hoe dan?!
Zijn er eigenlijk ook andere markten waarin dit gebeurt? Dat een tweedehands artikel meer waard is dan nieuw?