Twintig jaar? Dertig jaar? Denk maar gerust aan zulke termijnen bij vrijwel ieder horloge.
Nog best lang voor zo’n horloge, toch?
Mij bekruipt het gevoel dat als ik een SanMartim (Chinees) koop en dat die dan bij dagelijks dragen hooguit een jaartje mee gaat.
Maar dit is niet correcte begrijp ik
Er is geen reden dat een San Martin maar een jaar mee zou kunnen gaan. Als je een met een NH-movement koopt dan heb je een betrouwbaar Seiko movement. En de horloges zelf zijn gewoon van staal, net als een premium merk (meestel natuurlijk, er zijn uitzonderingen). En de bouwkwaliteit van San Martins wordt de laatste paar jaar alleen maar beter en beter zo te zien. Er zijn genoeg Chinese merken die misschien dubieus kunnen zijn maar San Martin is er nou net een met een reputatie.
NH35A seiko werkjes zijn betrouwbare werkpaardjes voor jaren draagplezier
En Sugess versus SanMartin. Zit daar nog verschil in? Ben me aan het oriënteren vandaar.
Heb zelf 2 x een SAN Martin. En deze gebruik ik als werkhorloge/beater. 1 met nh35 Seiko en 1 met de pt5000 uurwerk. Beiden nu ruim 2 jaar als beater en eigenlijk geen enkel probleem mee. Heb een sugess besteld maar deze nog niet gedragen dus geen ervaring mee. Mijn ervaring met san Martin dat het gewoon een goed merk is en je niet bang hoeft te zijn dat het met een half jaar kapot is.
Thanks voor de info.
NA binnen! Levertijd was een weekje, dus gelukkig niet al te lang hoeven wachten.
Voor het eerst zelf een band versteld, en man, wat een geklooi was dat. Maar, geen gereedschap gesneuveld en geen krassen gemaakt, dus helemaal prima.
Even een update, horloge is gisteren zonder invoerrechten bezorgd. Al met al een koopje dus (en een heel mooi horloge voor het geld).
Overigens heb ik nog nooit invoerrechten hoeven betalen voor horloges uit Middle Kingdom.
Uit welke webshop bestelde je hem?
Mooie homage. Hoe is de lume? En waar heb je hem gekocht?
Bij de shop van Watchdives zelf
Lume ziet er mooi uit! Zal binnenkort even een fotootje maken als ik er aan denk.
Heb 'm besteld op de website van San Martin zelf. Toen in de aanbieding voor ongeveer $140,00 met gratis verzendkosten, maar volgens mij krijg je deze nu standaard met korting.
Wauw, die knalt goed. Ook lang?
Ja, hij houdt het wel redelijk lang vol. Deze lume heeft ook niet veel nodig om goed zichtbaar te worden.
Ja, ben redelijk overtuigd dat mijn volgende aankoop een SM zal zijn. Ben alleen nog aan het twijfelen welke. Ik denk een diver, liefst met ietwat vintage uitstraling, maar niets overdreven.
Uit nieuwsgierigheid gekocht, uiteraard niet voor de volle mep. Ik blijf een echte Hollander he… Wel op leer gezet.
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat dit in mijn beleving toch echt geen (gelukte) kopie is van, er is een hoop anders…
Desalniettemin een prachtig horloge, al had de bezel van mij niet zo hoeven glimmen…