Leuk Camel bandje voor deze SM
Is de maat wel gelijk?
Nee, de BB58 is 39mm en de San Martin 40mm. Deze laatste draagt en oogt ook groter. De bezel van de SM is zo goed als vlak en glanzend, die van de BB58 is schuiner, mat en ook dunner. Het saffier van de SM is double domed (ik gok 1mm verloop) en van de BB58 is boxed. Desondanks is de BB58 een kleine milimeter minder hoog. Verder wijken alle vergelijkbare details af in verhoudingen, dikte, afwerking etc. De BB58 is veel eleganter en alle proporties (dial, bezel etc.) zijn meer in balans. Vooral de afwerking (brushing & polishing) zijn van een ander niveau.
Welke referentie San Martin is dit? Want er zijn er ondertussen een paar verschillende met telkens andere details.
Als ze hier een alu bezel insert op deden…pffff👌
Moet eerlijkheidshalve zeggen dat dit in mijn beleving toch echt geen (gelukte) kopie is van, er is een hoop anders…
Prima toch, een beetje ‘eigen gezicht’ lijkt me alleen maar goed.
Ik zou het alleen maar toejuichen als ze helemaal zouden stoppen met hommages maken en enkel eigen modellen zouden produceren. Ze hebben het duidelijk in zich om een kwalitatief goed product neer te zetten, nu nog werken aan een goed imago en een eigen gezicht. Dan zou ik het oprecht willen dragen.
SN0008C
Er is ook een versie met een matte bezel
De sn0138 heeft een matte bezzel en sizing-on-the-go in de gesp.
De case is iets dikker, maar denk dat dat vooral door het glaasje komt.
De lug to lug en case diameter is dan weer een beetje compacter.
38mm kun je niks mee
Heb de rode besteld! Filmpjes op YouTube lieten zien dat de renders van San Martin hem geen recht doen.
Lijkt me een hele gave GADA, die m’n SN020 wellicht in het blauwe gedeelte laat verdwijnen.
Is dit een original design van ze?
Enigzins geloof ik ja. De kast lijkt op wat Grand Seiko ook gebruikt.
Maar ik geloof wel dat je dit een origineel ontwerp kunt noemen en dat is alleen maar toe te juichen.
Ik heb niks tegen hommages, maar San Martin maakt dusdanig goede kwaliteit voor het geld, dat dit alleen maar gaaf is.
Iemand ervaring met de sn0138 (bb54 homage)?
Prikelt me nu al 3 weken, maar wil zeker zijn dat hij niet te klein valt.
Mijn polsomtrek is 19,0 CM.
Band met pen of schroef?
Dat kan ik je binnenkort vertellen