San Martin Only

Ben het zeker met je eens! Heb een seiko gehad en de specs zijn echt om te janken… heb nu een san martin onderweg (de sub hommage). Ceramic bezel, saffier glas, solid endlinks en klaar ben je voor 170 euro. Knap doosje erbij en wat tools voor de band. + ook gewoon 2 jaar garantie. San martin doet het goed, kan bijna geen negatieve reviews vinden. Mocht er iets niet kloppen word het ook keurig opgelost. Ik ben om.:+1: de volgende word de 62mas :upside_down_face:

2 likes

@Dao
Prijs lijkt mij een goede deal, is tot nu toe nog niet goedkoper geweest.

1 like

Nou, ik heb wel eens een Grand Seiko in mijn handen gehad en dat was echt een zeer geweldig horloge, maar ja, heel ander prijskaartje. Voor gelijk geld krijg je bij Seiko echt drie keer mindere kwaliteit ten opzichte van San Martin. En dan mag het een copy-paste merk zijn en Seiko heel wat iconische en unieke ontwerpen hebben, als je dan behoorlijk groffe fouten en inferieure materialen verwerkt dan zakt het op een andere manier inderdaad keihard door de mand. Ik denk wat dat betreft dat beide merken een hoop van mekaar kunnen leren! :innocent:

De San Martin 6200 is ook 38mm, absoluut een gouden snede qua maat als je het mij vraagt, en dat zeg ik met polsen van bijna 20cm.

5 likes

Ja ik vindt het ook een hoop geld absoluut maar het uurwerk is toch wel echt even wat anders dan een gewone chinees. En de specs zijn prima, en ik begrijp dat de kwaliteit erg goed is van San Martin. En modelis erg mooi… maar ja erg veel geld. Voor de helft had ik het serieus overwogen.

V3 absoluut. Die staart niet alleen, die praat tegen me…

2 likes

Ik vind het full lumed insertje van V1 toch echt prachtig, en de sunburst is ook wat helderder van wat ik heb gezien (hoewel mijn collega de zwartere V3 heeft en ik de grijzere V1) Ik ken niet alle versies ‘first hand’…

4 likes

Inderdaad.

1 like

Ik hoop stiekem ook dat San Martin een day date homage gaat maken. Zeker als deze qua afwerking, uurwerk, specs enigszins lijkt op die datejust homage.

@JayJayLookaLike gewoon bestellen op Alixpres bij SM official store.

Die 62mas v3 roept ook steeds…vind die band en dan met name de endlinks niet geweldig. Hoe zou die vintage stijl band van deze :arrow_down: erop staan.

3 likes

Bedankt voor je antwoord @williamc!
Dan ga ik eens kijken op AliExpress :grin:

Deze end links sluiten alleen totaal niet aan op die kast. Daarom ben ik voor de rechte uiteindes gegaan. Wellicht als je gevouwen end links neemt en die recht vijlt dat je die passend kunt maken. Riyi002 op ebay heeft die, en deze zijn vrij goed, massieve schakels en gevouwen clasp en rechte of gevouwen end links.

1 like

Klopt, maar in een San Martin zit natuurlijk ook gewoon een Seiko-uurwerk.

1 like

eh nee… in deze zit een valjoux 7750.

1 like

In welke? :face_with_monocle:

Die hebben ze toch al?

1 like

zie de foto van de chrono die ik hierboven gepost heb

1 like

Ik denk dat jij denkt aan die datejust homage (die ik een stukje hierboven postte). Ik bedoel echt eentje met een dagaanduiding bovenin de wijzerplaat. Langs de Tudor oyster date day, Orient president en Bulova super seville (en nog wat minder bekende homages) zou een San Martin met top specs en mooie betaalbare aanvulling kunnen zijn voor sommige mensen.

2 likes

Aaah ja klopt idd. Dat is idd meer een DJ hommage. Denk dat de focus meer ligt bij de duikers als ik hun collectie zo zie.

De focus ligt bij hun gewoon op wat goed verkoopt hoor. Ik heb al sinds 2017 San Martin horloges gekocht en ze hebben heel wat verschillende in hun collectie gehad die gekomen en gegaan zijn.

Een 7750 heeft toch altijd 3 registers? Qua layout lijkt me dit ‘gewoon’ een Seagull ST19.

1 like