San Martin Only

Dan vind ik de versiering niet mooi :blush:

5 likes

Ik heb vandaag mijn cyclops verwijderd via de brander-methode. Deels succes, want de cyclops is verwijderd.

Maar ik heb de bezel beschadigd (en met het mes in mijn vinger gesneden)

Iemand via Ali al een nieuwe bezel besteld die goed past (en van goede kwaliteit is?)

Zal die best laten monteren nadien, om te vermijden dat ik mijn hand afhak ofzo…

9 likes

Gelukkig ben je na deze aktie zelf geen cyclops geworden.

8 likes

Ik heb vorig jaar mei een ceramische bezel via AliExpress. Ben er erg blij mee. Goede kwaliteit. Check goed de maat voordat je besteld.

€ 34,32 | 40mm Lichtgevende keramische horloge bezels inserts voor RLX Rolex sea-dweller deepsea 116660 98210 horloge bezel loop vervanging onderdelen

Oei, da’s precies nog aardig aan de prijs… maar zal eerst even goed opmeten idd

Moet wel erbij vertellen dat ik deze bezel toentertijd voor €22,81 heb gekocht. Deze is nu dus een dikke €11…. duurder geworden.

Als ik het opmeet op het horloge zelf, kom ik op een buitenmaat van 38mm (San Martin Ghost V2)
Binnendiameter lijkt 30.2mm of 30.5mm te zijn. Ik ga proberen die te verwijderen zodat ik exact kan opmeten…

Zie onder voor de short list obv bovenstaande opmetingen (1ste met lume, 2de zonder)

@ScSi Vergeet niet een nieuw gepantserd vingertopje mee te bestellen
:stuck_out_tongue:

1 like

Zou zeker de bezel insert losmaken om de exacte maat te kunnen opmeten.
Je kunt de horloge op zijn kop in een laagje heetwater zetten. Wellicht dat de lijm van de insert iets loslaat zodat je het los kunt maken van de bezel.

Ik persoonlijk zou dezelfde insert kiezen als de originele, dus met of zonder lume. Weet niet wat jij op je horloge hebt?

Succes in ieder geval :+1:t5:

beter een snee in je vinger dan een vinger in je snee :joy:

Man man, die heb ik na 1989 niet meer gehoord.
Wat een ouwe bak is dat :joy:

2 likes

Ik zag een filmpje waarin het horloge op zijn kop in lijmverwijderaar lag… maar heet water is misschien minder ingrijpend om te starten?

Maar ik zal stoppen het topic hier te vervuilen :slight_smile:
Mogelijk is er wel een algemeen (kleine) mods topic waar dit beter past…

1 like

Toevallig nog gebruik gemaakt van de: “EU countries because of tax policy get $15 off, discount code “SKB15”? Compenseert in ieder geval een gedeelte van die 17€.

2 likes

Lijm-verwijderaar is wellicht beter.

Je hebt gelijk Wes en die heb ik inderdaad gebruikt :+1:t2:

Wat ik nu vooral vreemd vind is dat er geen enkele reactie is gekomen op het bericht wat ik ze gestuurd heb. Elke uitleg was in principe goed geweest, ik had het horloge gewoon gekocht, maar bij geen reactie wordt ik altijd wat voorzichtiger.

Dat is geen dropshipping omdat het eigen voorraad is. Die ligt alleen in een ander land / continent.
Kenmerk van dropshipping is nou net dat de verkoper zelf geen voorraad heeft van waaruit geleverd wordt.

Aangeschaft om de Black Bay Pro cravings wat te verlichten. Leuk ding maar toch niet helemaal mijn ding helaas.

6 likes

Dank, weer wat geleerd :+1:t2:

1 like

7 likes