San Martin Only

Heb ‘m eindelijk binnen. Merk dat deze wat meer gewenning nodig heeft dan de andere twee homages (waarschijnlijk omdat deze nogal meer opwelling was dan die), maar de eerste indrukken zijn positief. Afwerking is geweldig, denk zelfs beter dan mn groene BB36 homage. Emaille wijzerplaat die verrassend donker is, neigt vaak bijna naar zwart. Uiteindelijk maar 1 schakel uit de band gehaald (kwam niet met extra, dus ik denk dat 18,5cm polsen er nog net comfortabel inpassen.

12 likes

Supergaaf deze

Kan ook prima op een Tropic:

SN0107GX V1

6 likes

Nieuwe GMT van San Martin, de SN0116 met zomers kleurenpalet. Dit is een origineel ontwerp van SM, geen hommage voor zover ik weet.

Uurwerk is de Seiko NH34, verder saffierglas met AR, schroefkroon, sluiting met 5 verstelbare microposities.
39 mm Diameter, 12,2 mm dik.

De nieuwe SN0116 naast één van de eerste modellen van SM (ook een GMT, uit 2018):

14 likes

Gaaf, ik ken dat ontwerp en logo niet eens van San Martin. Wist niet eens dat ze al sinds 2018 actief waren haha!

Heel erg tof, ook met die bracelet!

Idem dito! heerlijk fris kleurtje voor de zomer hoor

4 likes

Nee niet helemaal. Idee komt vanuit de Zodiac super Seawolf. Kijk maar op de website en de kleuren die ze gebruiken etc:

https://www.zodiacwatches.com/en-us/watches/collections/super-sea-wolf/

1 like

Ik zie genoeg verschillen hoor. Zo kunnen we wel aan de gang blijven…

2 likes

Nieuwe aanwinst :star_struck:

9 likes

Hoe kan het voor dit geld? Ben redelijk onder de indruk… Het bolle glaasje, de band, afwerking, het subtiele donkerblauw. Wauw!

10 likes

De SN0107GX V1 kan ook prima op een sailcloth van Artem:

6 likes

Kost je maar 50% van de waarde van t horloge :smiley:

Hij past ook op 2 van mijn Seiko’s van €700,- +.
Artem is trouwens gebruikt gekocht.

1 like

Hoe oogt het wit? Op foto’s www komt het creme over maar op jou foto’s redelijk helder wit…

Oh dit zijn niet mijn eigen foto’s. had deze van het internet geplukt. maar zover ik weet is het meer een creme achtige plaat. en geen wit.

Voor de mensen die een explorer/ranger homage dus gaaf vinden en niet teveel willen betalen voor weinig horloge, is de Addiesdive een hele grote aanrader. mooie specs, wijzerplaat dicht op het glas, en het mooiste, geen ongereguleerde seiko NH35 uurwerk. maar een mega quartz. zwevende wijzer terwijl er een quartz uurwerk in zit is geweldig! altijd optijd en geen rotor geluiden en het mooiste, je kunt er mee rammen en echt dragen als een daily

Oh, en de wijzer lume kleur is hetzelfde als de indexering lume kleur. Waar de meeste merken dus niet in slagen😅

7 likes

Na een beetje research gedaan te hebben en dit topic door hebben gespit heb ik mezelf ook laten verleiden en dit horloge besteld

Ik heb er gelijk een rode en oranje nato bij besteld om het horloge wat zomers te maken. Ben benieuwd naar de kwaliteit en kijk er naar uit om deze als beater te gaan dragen. Foto’s volgen als die binnen is :grin:

4 likes

Ik zie trouwens echt heel weinig echt overeenkomsten tussen de twee. Wijzers, wijzerplaat, indices, etc. verschillen.

1 like

San Martin heeft zojuist ook de nieuwe BB uitgebracht op Jubilee.

4 likes

Mijn eerste ervaring met San Martin. Wel een eigen jubilee style bracelet erop gezet.

Verrassend leuk horloge. Voelt solide aan en zeker voor dit geld.

10 likes