Precies dit, toen ik de foto zag. Persoonlijk liever (nog) een mooie stalen kast. Die oogt al een stuk rustiger dan een saffier exemplaar.
@AstonMartin misschien kan en wil jij een duit in het zakje doen.
De stelling lijkt te gaan naar: saffierglazen kasten zijn erg breekbaar. Niet mijn stelling overigens.
Dat geldt ook voor diamant vs staal. Maar ik heb nog nooit gehoord van iemand die bang is dat diamanten in sieraden breken…
Theorie en praktijk zijn gewoon twee verschillende dingen. Dit soort materialen breken inderdaad eerder dan ze vervormen. Maar als de puntbelasting daarvoor erg hoog moet zijn, hoef je je nergens zorgen over te maken.
Eens! Ik denk trouwens dat het niet eens zo moeilijk is. Je zou in feite die Ghost Sapphire van Invicta als voorbeeld kunnen nemen @Motormuis . Het uurwerk wat zij erin hebben gestopt is bewerkt en klein beetje versiert. Maar ik vind het zeker niet over de top uitzien. Het uurwerk wat in de horloge zit wat jij deelde is heel druk. Wat Invicta ook deed met sommige modellen. Uurwerk uit elkaar halen, onderdeeltjes andere kleur geven en weer in elkaar.
Is dat niet een idee?
Ik opende dit topic niet om de meningen te polsen over een eventueel model met saffierglazen kast, ik wilde het gewoon met de club delen en kijken wat men ervan vindt.
Voor mij lijkt het nogal op een plastic doorzichtige Swatch. Op zich leuk, maar ik vind het er een beetje goedkoop uit zien.
Nay,
Het kan wel werken, maar bij deze uitvoering heeft het iets plastic/plexiglas-achtigs. Daarnaast moet ook het uurwerk dat er in zit aantrekkelijk zijn om naar te kijken. Persoonlijk vind ik de decoratie op dit uurwerk echt niet mooi.
Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg.
Oh zeker.
Leuk, een petrischaaltje met een uurwerk erin en twee leren flappen om hem om je pols te binden.
Ik vind het niet mooi. Maar ieder z’n ding he
Oef da’s lang geleden. 1986 denk ik.
Die ziet er tof uit
Chris Rock said it best when he said “Your ONLY mission in life is to keep your daughter off the clear heels”, en ik ben geneigd om daarin mee te gaan wat betreft deze kast.
Het gaat ook om de constructie van de kast. Ik heb tijdens Baselworld zo nu en dan een saffieren horloge in mijn handen gehad (Bell & Ross, Jacob & Co, Hublot) en het verschilt enorm van horloge tot horloge. Het nadeel is dat daar waar onderdelen bij elkaar komen, het niet meer 100% transparant is/blijft.
Bijvoorbeeld bij de Greubel die @stefanketelaars deelt, daar zie je duidelijk de punten waar de schroeven zitten. Op zich hoeft dat niet uit te maken, het geeft ook een inkijkje in de bouw van een kast natuurlijk. Mijn mening is echter dat hoe meer van dit soort punten er in een kast zitten, hoe “rommeliger” het op mij over komt en hoe minder ik gecharmeerd ben van het horloge.
Bij een Jacob & Co Astronomia heb je een HELE grote saffieren koepel op je pols zitten. En hoe over the top die horloges ook zijn, toch vind ik het indrukwekkend om te zien. Niet per definitie mooi, maar ik kan in nagenoeg alle horloges iets vinden wat ik kan waarderen en dus óók in een Astronomia.
Van alles wat ik heb gezien en genoemd vond ik de Hublot de minste, aangezien die om te beginnen al een behoorlijke complexe kast hebben. Just my 2 cents…
Op die foto vind ik hem juist bijzonder mooi!
@Motormuis: heb je informatie over de afmetingen van die case, dus diameter, L2L en dikte?
Nee ik heb verder geen info over de kast, maar desgewenst kan ik je in contact met hen brengen. Ik zit er verder op geen enkele wijze tussen overigens, ik kreeg hem via Facebook te zien.
Ik vind zo’n kast wel gaaf…Het uurwerk en voorbeeld van TS is misschien niet representatief voor wat er allemaal mogelijk is. Maar de Hublot Sapphire is na het zien irl als zomerknaller voor mij wel geslaagd.
Ik vind skeletons ook
Maar ik ben wel benieuwd hoe een combinatie normale wijzerplaat met een saffieren kast zou “smoelen”. Wellicht een stuk beter…