Schaamteloos kopiëren

Enige hommage wat ik heb en het blijft een topklok.

3 likes

Wat Jeroen zegt.

1 like

Wat zegt het dan precies? :joy::sunglasses:

1 like

meer over de drager dan de maker :grin:

Maar even serieus, stel jezelf en anderen niet teleur, draag geen
kopieën of hommages.
Onbewust knaagt het toch een gat in je geweten, en dat moeten wij
niet hebben :sunglasses:

Maar even serieus, laat je nooit door een ander vertellen wat je kunt dragen. Neppers maken is een misdrijf, dus oké, dat mag niet, maar voor de rest, maak het lekker zelf uit.

2 likes

Kijk Drex heeft het begrepen :sunglasses:.

1 like

Afgezien van de kwaliteit die redelijk goed is van deze merken
zou ik nooit zo’n Steinhart Paul Newman kopen of een milsub van Squale.
Ik heb stiekem nog wel eens getwijfeld over een Steinhart ‘Explorer II’ een van de leukste, toch niet gedaan.

1 like

Haha!

Smart Lambo kit :laughing::+1:

2 likes

Hahaha, wat een gaaf ding! :laughing: ik zou er zo mee wegrijden…als ik niet 1.98m lang was :frowning:

3 likes

Wat een drukte weer om hommages. Wat boeit het toch?
Ik kan, wil en ga niet meer dan 5K voor een horloge betalen. Sowieso belachelijk voor een horloge. Dus koop ik lekker een hommage als ik dat wil. 4 á 500 euro vind ik al geld zat voor een horloge. En het boeit mij voor geen meter wat anderen ervan vinden. Ik draag dat ding en niemand anders. Als ik het maar mooi vind.

Zo, ik gooi er weer een heerlijke hommage van mij in…

17 likes

Yup. Prior art is een discussie die erg moeilijk is voor velen. Ik maak altijd grappen over hoe de rolex sub een Blancpain hommage is, en die grappen worden genegeerd, maar het is wel een illustratie van een perceptie van een origineel ondanks aantoonbare prior art.

Ook kun je horloges maar op zo veel manieren ontwerpen omdat zowel de functie als ook de eigenschappen van de pols waar het om moet een onze waarneming van tijd voor een zeer specifiek ontwerpkader zorgen. Als wij lang genoeg horloges om polsen dragen zuilen alle mogelijke manieren om dat te doen ooit gepresenteerd zijn.

2 likes

David Gilmour?

Ik herinner me nog een merk dat schaamteloos kopieert… kan alleen even niet op de naam komen…

Wie helpt me even…?

4 likes

Ik snap je punt, maar, ik ben persoonlijk heel erg gecharmeerd van panerai maar heb er in deverste verte niet het geld voor. Is jou mening dan dat ik maar een andere stijl moet zoeken omdat het horloge dat ik op het oog heb te veel op panerai lijkt? Of moet ik doorsparen? Want ik snap dat het schaamteloos is wanneer je horloges voor hetzelfde geld als het origineel gaat aanbieden maar wanneer een horloge voor net 2 tot 5 procent van de vraagprijs van het “echte” merk wordt aangeboden denk ik niet dat je de echte fabrikant veel markt ontneemt

Een merk dát, prutser. Moet ik mijn videobewerkingsprogramma opstarten?

1 like

:ok_hand:t3:

Je moet lekker doen wat jíj wilt. Doe ik ook meestal en bevalt prima. Al naar Margrette gekeken?

Graag gedaan hoor!

1 like

Topper ben je!!! :kissing_heart:

Ik weet het, jij weet het…

1 like