Bulova is op dit forum blijkbaar uitgesloten van het hommage “label”, want als iemand een Super Seville heeft, dan wordt dat horloge altijd de hemel in geprezen… Terwijl dat toch echt een kopie van een Day-Date is, maar dan in staal.
Pilots zijn meestal gebaseerd op standaard militaire specificaties. Dat maakt dat ze al snel op elkaar lijken, maar dat is geen kopie.
Tissot PRX? Maurice Lacroix Aikon? Pagani Design Royal Oak?
Heeft ook wat weg van de Audemars Piguet Royal Oak.
Zolang er geen Rolex opstaat is het geen kopie.
Er zijn ook tientallen vergelijkbare 60s dressertjes… noem dat ook ook geen kopieën van elkaar toch?
Je kent de Bulova modellen?
Pff als je die eens kon vinden online… mega gaaf
Daar zit de televisiewereld toch vol mee?
En Instagram
Ja 5k voor dat. Bizar. Nee dankje😂
De APRO is weer gebaseerd/geïnspireerd op de Zenith Defy
Laten we elkaar niet gek maken, ik kan ook een APRO betalen maar ik doe het niet. Ik zou hem toch niet dragen. Ik draag mijn duurdere horloges (max 10k) ook alleen met veel zorg en alleen als ik geen tot zeer weinig kans heb op beschadigingen…ik draag 50% horloges van rond 10k en de andere 50% draag ik met veel liefde allerlei hommages…
Verbaast me. Zelf heb ik geen topmateriaal, maar het gevoel van de eta horloges krijg ik niet uit diegene met een goedkope Seiko in. Ik draag ze wel, maar eerder als afwisseling.
en als je hetzelfde geld uitgeeft aan een seiko?
Nog niet geprobeerd, maar ze spreken me ook niet aan.
Ik wel …
Er is in heel horloge land weinig design-rijkdom te bekennen. Het meeste is zelf-plagiaat van voorgaande modellen, of een re-issue uit de oude doos.
Hommages en goedkoop Chinees spul geven me zeker niet hetzelfde gevoel als mijn Rolex, Cartier of Chopard maar het geeft wel veel meer rust. Het is niet gelijk drama als het horloge de muur ‘kust’ of tot 50cm in de modder verdwijnt…dat gevoel is ook veel ‘waard’
Daarvoor gebruik ik de Garmin. Veel meer functionaliteit voor de prijs van 2 chinese hommages.
haha dat is wat anders dan, net wat je aanspreekt appels met peren vergelijken is vaak niet heel handig
Het gaat mij om looks en niet om functionaliteit ik kies niet voor niets voor hommages omdat ze gebaseerd zijn op designklassiekers…voor functionaliteit gebruik ik mijn iPhone