Precies dit.
Ik heb eerst de Sinn 903St gehad omdat ik al sinds ik kan herinneren een voorliefde had voor de Navitimer maar altijd ervanuit gegaan ben dat deze buiten bereik zou zijn. Een legitieme Navitimer variant inderdaad. Qua specs beter dan het origineel en dan alleen al om de 50m waterdichtheid van de Navitimer wat gewoon slecht is. Toen toch de kans gehad om een Navitimer over te nemen voor een vriendelijke prijs en dan is het inderdaad de beleving van het merk wat de overhand neemt en waardoor ik zijn gebreken accepteer!
juist. maar het word niet gegund door de mensen die the real deal hebben omdat ze het plezier van een ander niet gunnen waar hun maar 100 voor hebben betaald en hun 10k
en juist
probeer sugess is
Beste sub homage ( na de ginault ) qua afwerking etc.
want het topic wordt door TS geopend met een kritische opmerking over de chinese “hommages”. En dan zag jij nu dat er in dit topic alleen leuke dingen over gezegd worden. Hoe werkt dat precies?
Mooi model zeg. Ja dat bewustzijn van de waarde is voor mij echt een ding. Vorig jaar ging ik lekker de ladder op qua horloge waarde met op het hoogtepunt de Tudor chrono van bijna 5k. En toen kwam er een nieuw besef opzetten. Voor mij is zorgvrij draaggemak echt een ding en was die waarde voor mij (nog) een brug te ver. Als je te bewust bent hoe je je arm houdt ten opzichte van de muur als je er gewoon langs loopt vanwege het horloge dan geeft dat bij mij onrust. Dat en een nieuwe hobby heeft mij doen besluiten deze weg te doen. Super gave modellen maar geeft geen goed gevoel…
Altijd zo knap, die mensen die de beweegredenen van anderen zo precies kennen.
zucht… heb je ook een positieve toevoeging of is azijn in de aanbieding?
geen idee. ik zie en ik post. leuk toch. welke homage heb jij meneer de Seiko politie ?
Dankje. vind ik zelf ook
Ik snap niet zo goed dat je mensen wil censureren en het topic een heel andere kant op wil duwen dan hoe TS het topic gestart heeft.
Bedoel je dan een homage of een schaamteloze kopie?
is dat niet hoe het altijd gaat hier op HF? als je wilt praten mag je dat gerust doen.
wat is het verschil ?
vs
Waar inspiratie genomen is en toegepast is op een bestaand model of ontwerp kenmerken over genomen zijn en zijn toepast op eigen modellen.
Ik zie nu wat je bedoeld. maar iedereen is gek op een schaamteloze kopie omdat dat in de buurt komt van de real deal. en andere merken proberen dus altijd in de buurt te komen en dan krijg je dus dit… laten we eerlijk zijn als je een model wilt die eruit ziet als de real deal. dan haal je toch niet dit.
dit ziet er niet uit natuurlijk…
Nee, maar dat is duidelijk….
Ach ik vind alles prima, zolang je maar geen ‘nepperts’ koopt. Dan pretendeer je iets te zijn wat je niet bent.
Ik snap best dat iemand met een krappere beurs (of andere prioriteiten) geen dik geld aan horloge wil/kan uitgeven en dan met zo’n hommage/kopie blij kan zijn.
Voor mij persoonlijk zou het de jeuk naar het origineel niet oplossen. Dus ik zou het niet doen.
En ik vind het wel design-armoe van de makers van de hommages/kopieën. Probeer zelf eens iets te bedenken.
Denk niet dat het design-armoede is, slechts een verdienmodel. (Na)Maken waar vraag naar is.
Ik heb geen probleem met hommages, als iemand er blij van wordt dikke prima. Daarnaast ben ik behoorlijk liefhebber maar ik zie mezelf niet snel 10k stukslaan op een horloge. Als ik dan nog een bepaald model om de pols wil dan maar iets wat er erg op lijkt.
Het is 30 meter (3 Bar) zelfs.
Meestal lukt dat toch niet zo goed