schaamteloze kopie vs goede hommage

Ongetwijfeld een goede kwaliteit, maar het merknaam “proxima”, ik word er niet meteen blij van :sweat_smile:

Ik vind Proxima weer beter smoelen dan Himq bijvoorbeeld.

3 likes

haha dat dan weer wel, altijd baas boven baas :wink:

1 like

Eigenlijk zouden de hommages er dan moeten voor zorgen dat de originelen beter worden. Beter, anders, goedkoper… Het zijn niet voor niets ‘leiders’, toch?

Een 1-op-1 schaamteloze kopie kan uiteraard niet.
Maar ik kan hommages wel verdedigen (voor mezelf) als het origineel buiten proporties duur is (versus de rest van mijn verzameling). Steinhart maakt in dat perspectief wel prima horloges die perfect die kaap kunnen overbruggen, zodat ik niet de helft van mijn collectie moet verkopen… :sweat_smile:

2 likes

Klopt, Zo heb je meer van die namen waarvan je denkt hoe komen ze erop.
De prijzen van Seiko gaan door het dak, ik heb onlangs een SPB143j1 gekocht (en ook weer verkocht) List €1250,- maar als je dan naar die rammelde sluiting kijkt… pfff.
Deze kan ik van de zomer lekker dragen, en hoef ik niet bang te zijn voor krassen op de Seamaster of de PRX

2 likes

Man man man, draag wat je wil toch, ik heb voor 20k aan Rolexen maar draag vaak een hommage op de dagen dat ik even niet bewust wil zijn van een half jaarsalaris van een minimumloonslaaf om mijn pols.

prijs/kwaliteit verhouding is geweldig ;):money_with_wings: maar Pagani komt er niet meer in, dat is echte bagger. SanMartin en OceanX zijn heerlijk…

Trouwens, Als je niks leuks weet te zeggen in dit topic blijft dan weg…stelletje snobs :wink:

16 likes

Makkelijk gezegd…een GMT van 25k is toch wat anders dan een hommage van 0,25k…’doorsparen’ zit er voor veel medelanders niet in hoor…

8 likes

Zou er een baas rondrijden in een Pagani met een Pagani?

2 likes

Zo jammer draag juist die dure Rolex zo kan de loonslaaf zien wat hij kan bereiken met een beetje ambitie en doorzettingsvermogen.
Ben een voorbeeld.

2 likes

Een gemiddelde Nederlandse loonslaaf ziet niet eens wat je om je pols hebt. En heeft helemaal geen idee dat dat “Klokje” wat je draagt 10/15 K kost.

2 likes

Ik kreeg een notificatie.

4 likes

:point_down:

Valt dedain daar ook onder? :sunglasses::rofl::rofl:

1 like

Grappig, alsof “Rolex” een te bereiken doel hoort te zijn :rofl:

3 likes

Als je als gemiddelde loonslaaf een Rolex kan kopen dan heb je in ieder geval bewezen een ijverige spaarder te zijn (of je hebt geluk gehad ergens mee). Dat vind ik toch al een mooi doel.

De overgrote meerderheid van de mensheid heeft geen idee van wat je draagt omdat hun interesses en/of prioriteiten elders liggen dan bij het metaal om de pols. Sparen is trouwens ook iets wat niet iedereen even belangrijk hoeft te vinden.

3 likes

mocht iemand nog een schaamteloze kopie van een bekend horloge willen, ibood heeft er heel wat in de aanbieding :smile:

https://www.ibood.com/nl/nl/flash-sales/00000/21798/christophe-duchamp-horloges/

Wow! 75 procent korting op die modellen!

Niet dan? Hoort toch bij het checklijstje van het leven van Nederlandse mannen tussen de 20-50?

• Rolex
  • Vrijstaand huis
  • Porsche
  • Knappe vrouw
  • Gezonde kinderen
  • Goede baan

:wink:

Pfffffff.

2 likes

Zoveel enkelvoud. Weinig ambitie precies.

1 like