schaamteloze kopie vs goede hommage

99% van de Steinharts zijn schaamteloze kopieën, van de overgebleven 1% is de helft niet om aan te gluren. punt is, 1 van mijn alttime favorites blijft mijn Steinhart Ocean 1 titanium 500 Premium. mooi uurwerk, tof design, lekker draagbaar, titanium met keramische lunette, dus onverwoestbaar. daarnaast een van de weinige niet-kopieen die ze maken. draag het nog altijd met veel plezier.

1 like

Ik zou ipv een plagiani altijd zoiets kopen.

1 like

Vandaag de dag is het bemachtigen veel moeilijker als het betalen ervan (tegen list that is).

Dit vind ik dan altijd zo bijzonder, er wordt vaak ingebeukt op bv Steinhart, ze maken hommages maar naar mijn idee een goede prijs/kwaliteit verhouding, zien er goed uit. Andere merken zoals ik die in de OP al had aangegeven wordt het vergeven zoals een Tissot, Squale etc

Dat was eigenlijk het idee van dit topic, wanneer een merk meer “historie” heeft wordt het eerder wat vergeven als ze een duidelijke hommage maken (voor meer geld) dan een Steinhart

1 like

Dat je een horloge kunt kopen waar chrono24 vol mee staat?

Enkele tiental miljoenen van in omloop zijn en er elk jaar een miljoen bijkomen?

Waarbij een Submariner of GMT net zo duur is Als een derdehands Volkswagentje Golf?

Lijkt me niet echt een heel fijn voorbeeld voor het showen van “ambitie en doorzettingsvermogen”

3 likes

Uw kruistochten op HF waaronder degene tegen Rolex getuigen in ieder geval wel van doorzettingsvermogen

2 likes

image

2 likes

Van een merk met historie vind ik het persoonlijk even goed een lui en ongeïnspireerd zwaktebod, maar het is ergens toch wel logisch dat een merk dat vrijwel 100% op andermans ontwerpen drijft nog een stuk lager in aanzien staat?

Toppertje! Even voor de vakantie laten testen op waterdichtheid en gaaaaaaaan! Lijkt me een heerlijk horloge voor vakanties!

1 like

ik zie het juist andersom, als je al een historie hebt, dan vind ik het alleen maar zwakker om een hommage te maken. Steinhart is een nieuw bedrijf die market share wil krijgen, dat ze dit doen met hommages snap ik wel, ze ontwerpen zelf ook horloges, al vind ik die niet altijd heel geslaagd :slight_smile:

2 likes

Vergeet je @rene1, @ener, @sigmund, @yeti niet te taggen?

1 like

‘Horloges’ is sowieso een nogal passieve hobby: Je hoeft ze alleen maar af te rekenen :smile:

1 like

Wauw wat een trieste gedachte zeg.

1 like

je kan er dan ook voor kiezen om de mening voor je te houden. Ze zijn toch al herhaaldelijk gedaan, laat het gewoon los.

Wat is het probleem als mensen hun mening geven?

1 like

Waarom? Ik ben die loonslaaf.

Soms wel, maar zelf heb ik de grootste lol in het vinden van horloges die moeilijk vindbaar zijn jaren zoeken, soms dan maar genoegen nemen met eentje van wat mindere kwaliteit en dan weer doorzoeken tot je drie jaar later die ene juiste tegenkomt, heerlijk!

1 like

Het hebben van financieel succes, de ambitie daartoe en het uitventen ervan worden enorm overgewaardeerd. Ik hoop dat mensen een voorbeeld aan jou nemen om wie je bent, niet om wat voor horloge je kunt betalen. Het een sluit het ander niet uit, maar een duur horloge omdoen en jezelf daarmee een voorbeeld voor anderen wanen vind ik ook echt een trieste gedachte.

14 likes

Dit topic bestaat er uit dat de TS om onze mening vroeg.

Dat er vervolgens discussie blijft oplaaien, tja… dan kan het zijn dat mensen hun mening nog een keer geven. :slight_smile: Als iedereen z’n mening voor zich hield had dit topic TS nooit een trustlevel omhoog gehol…eh, wacht. :rofl:

Eensch. Vergeleken bij die houding zie ik liever iemand met een hommage rond sjokken, nu ik er bij stil sta.

3 likes

Voor dat je het door hebt draag je een hommage.

Ik kocht na lang sparen een mooie Oris complication/moonphase.

Tijdens het kijken van de nieuwe Dr Strange film zag ik dat hij het zelfde horloge had.
Toen ik het op ging zoeken ondervond ik dat Dr Strange een Jaeger lecoultre heeft.

Al heb ik nog niet de moeite genomen om te kijken welk merk hem als eerst heeft ontworpen…

Één op één kopie. Oris is wel een gewaardeerd merk?

1 like