Ik zie anders toch behoorlijk wat verschillen.
Ik tijdens de film niet.
zie idd wel enige inspiratie maar niet helemaal een schaamteloze kopie
Oh kom zeg. er is hier sprake van positionering wat ieeeetjes anders is en opeens word het niet gezien al een schaamteloze kopie. please
Ik vind de Oris mooier
Ik zie de overeenkomsten niet eens. De kast is anders, de plaat is anders met een ander patroon, de wijzers zijn anders.
Ach jongens, natuurlijk is een Steinhart geen Rolex.
M’n Steinhart heeft maar een afwijking van 1.5 seconde
Probeer eens een nieuwe bril.
Staat je goed.
Wellicht omdat er niet écht één oer pilot merk is.
Dan bedoel ik de B uhr of A uhr.
Zijn meerdere merken natuurlijk die ooit de opdracht kregen ze te maken.
Die Jaeger is weer geïnspireerd op allerlei vergelijkbare vintage chronos. Klassiek design… waarvan allerlei varianten bestaat. Die Oris is geen hommage.
3x meer dan mijn sub.
Best goed voor 30x minder geld.
Mijn kijk op homages is volgens mij toch heel anders dan de meeste op dit forum.
Ik vind het helemaal prima om een homage te maken, zolang diezelfde partij geen clones maakt. Homages geven een normaal persoon de kans om horloges op een laag bedrag uit te proberen. Je houd jezelf toch voor de gek als je denkt dat bv een San Martin hetzelfde is als een Omega. Ook al zien ze er voor 90% hetzelfde uit, uurwerk, afwerking, garantie, etc is van zo’n enorm ander niveau. Daarom zie ik homages eigenlijk als een totaal anders iets dan het origineel. De verschillen zitten hem ook meestal in de details maar zijn zeker wel aanwezig.
Kijk naar de computerwereld, Apple kopieert van alles en word gekopieerd, auto designs en interieurs worden gedeeltelijk gekopieerd. Een fabrikant brengt een platte tv uit en een ander doet dit ook. Dit gebeurd met allerlei producten over de hele wereld. En daar word hier niet over gesproken. Dus iemand zit thuis met een Rolex om zijn pols te posten dat hij zwaar tegen homages is, en post dat op zijn smartphone die een schaamteloze kopie is van een andere smartphone…
Ik bedoel alleen maar te zeggen, soms word er wel erg eenzijdig naar gekeken.
Die van mij na 10 metingen blift op 0 s/d…
Een knap staaltje whataboutism dat als een lul op een drumstel slaat. Een feature/functionaliteit toevoegen, met een trend/mode mee gaan of een zelfde type product maken is iets totaal anders dan 1 op 1 een ontwerp kopieren, of in ieder geval je best doen dat ze goed mogelijk te doen. Volgens jouw redenatie is een SKX een hommage van een Cartier Santos.
Er werd een ontwerp vastgesteld, en dat werd in de markt gegooid. Iedereen kon dan inschrijven, en als de klokjes op waren was er weer een nieuwe aanbesteding.
5 euro kermisquartz kopen

Volgens jouw redenatie is een SKX een hommage van een Cartier Santos.
Nee… klopt niet. Skx is een hommage van de Cartier tank.