Horloges zelf niet meer denk ik, maar onderdelen zeker en vast. Het is zot hoe die superclonen op sommige aspecten gewoon beter zijn.
Vooral zonde dat die bedrijven zelf geen designers inhuren om leuke dingen op de markt te zetten
Horloges zelf niet meer denk ik, maar onderdelen zeker en vast. Het is zot hoe die superclonen op sommige aspecten gewoon beter zijn.
Vooral zonde dat die bedrijven zelf geen designers inhuren om leuke dingen op de markt te zetten
Verkapte link naar Baltic reclame . Of zou het komen door m’n cookies?
Hommagemerk Genault bijv. lijkt ook banden te hebben met de replica productie.
Ah, kroepoek was me voor.
Als ik naar m’n naam kijk, dan voelt het ook echt zo. Ik ben zo besluiteloos…
Ik mag eigenlijk niet lachen. Ik werd vroeger zelf zo genoemd. En dan niet vanwege m’n naam
Dat noemen ze bij VAG een feature
Zo bitter
Ftfy
FTFY
Lijkt me wel geweldig om te zien als iemand een Submariner opblaast bij het zien van de reparatie rekening
Ik noem het een bedenkelijke beslissing van Swatch. Het brengt nu veel geld in het laatje. Maar 1 van de redenen dat ik de Rolex Submariner niet zo kan smaken is door de vele fakes en hommages.
Dus lange termijn mss geen top move.
Tuurlijk wel, ze hebben alleen maar de status van icoon versterkt. De moonwatch is een icoon net als de submariner. Die blijven altijd gewild.
Dat weet ik wel zeker, ik heb een paar jaar geleden eens een inventarisatie gedaan van het maken van een batch van een ‘eigen horloge’ in China. Bleek dat er defacto maar een paar gigantische fabrieken zijn die inderdaad onderdelen voor bekende microbrands maken (Chinees maar ook Zwitserse en andere Europese brands) maar ook voor de ‘hommage’ horloges. Ze maken geen kant en klare replica’s want zelfs in China wordt dat steeds lastiger (geloof het of niet). Er zijn wat kleinere werkplaatsen die de replicas produceren maar de hele grote productie sites produceren geen replica’s die leveren alleen de onderdelen.
Je kunt de schuld wel geven aan de producenten maar de consument is uiteindelijk de echte boosdoener. De Chinezen hebben zelf ook originele ontwerpen op de markt gebracht maar als niemand die krengen koopt dan gaan ze toch weer hommages maken. Je kunt ze dat niet kwalijk nemen.
Als Rolex nu eens wat doet aan verkrijgbaarheid en de listprijzen en de winstmarges wat naar beneden schroeft dan kan iedereen een Rolex kopen en zijn we van het gezeik af.
…ow wacht dat is Tudor 🫣
Precies, waar zijn deze beweringen op gebaseerd? Drugs en mensenhandel worden er te pas en te onpas bijgehaald…🤷
Ik heb het knullige 17 pagina’s tellende rapport van die Franse lobbyorganisatie gelezen. Niet overtuigend. Eng dat mensen daar zoveel waarde aan hechten…
Origineel design.
Ik vind merkenrecht hier relevanter.
Als het statement daar over ging, was dat inderdaad relevanter.
Poeh zeg, sommige gaan er wel heel hard in zeg. Laat eenieder zijn eigen keus maken. Ik snap best dan mensen graag voor de real-deal gaan, maar ook dat sommige voor een Invicta-hommage gaan van 10k. Zolang je er maar gelukkig mee bent!
Ps, ik zit te kijken naar een DJ palmblad hommage
Weer zo’n argument…het feit dat het bij andere producten ook niet goed gaat praat het voor horloges niet goed.