Ik denk niet dat een leek zo denkt. Die ziet gewoon een leuk/stoer/robuust horloge.
hommage is toch een kopie…
De een “kopiert” alleen beter als de andere!
Ik vind beides ok… de duurdere broertjes en zusjes, die merken er niks van!
Een hommage zou een eerbetoon moeten zijn (letterlijk).
Eigenlijk klopt dat…
een hommage is een oud model nieuw leven inblazen…
Een kopie een kopie…
Dan zou het aan de intentie van de maker liggen of het een echte hommage is of een kopie, super subjectief en met genoeg gebakken lucht eromheen kan een kopie dan misschien een hommage worden. Maar dat maakt de discussie juist zo leuk
Ligt ook een beetje hoe je er zelf over denkt! De een vind alles een kopie, de ander is wat toleranter!
Ik zelf het laatst… hommages, kopien… vind iedereen moet zelf weten wat hij koopt en draagt!
Amen. en hierbij eindigen we deze onnodige discussie. hierbij mijn geweldige homage van een model die ik nooit zal gaan/kunnen krijgen. kiek toch is wat een plaatje. groetjes aan alle homage liefhebbers.
IK vind het prima… zou zelf het geld ook niet ervoor over hebben…
neu. ik koop graag een horloge waar je een beetje horloge terug krijgt voor het geld. Daarom ben ik ook gestopt met onnodige dure modellen
Never. Dit draadje laait elke 2-3 maanden een keer op.
Kon het proberen
Dat is een hommage aan Kleine Gup
Ik ken dit merk overigens niet

Ik ken dit merk overigens niet
Het is en blijft een schaamteloze kopie maar wel een mooi gelukte en de prijzen die ze voor ‘the real deal’ vragen is ook schaamteloos dus waar hebben we het eigenlijk over…🤷

Het is en blijft een schaamteloze kopie
Eens… maar man wat is dit een mooi gelukte… werkelijk waar. ik heb de 114060 gehad. het is bizar hoeveel er overeen komt. ben er net zo blij mee als ik toen ik de 114060 had.

en de prijzen die ze voor ‘the real deal’ vragen is ook schaamteloos dus waar hebben we het eigenlijk over…
Ja nja ik koop horloges die ik leuk vind. niet omdat er een kroontje op staat. als ik een net zo mooie kan dragen voor 100 ipv 30k dan hoef ik daar niet 2x over na te denken. zo simpel is het.
Ik denk dat het bij de meeste mensen een gevoelige snaar is omdat hun wel 30k hebben betaald en dan zien ze een ander van hetzelfde genieten waar hij maar 100 voor heeft betaald. geeft ze een oneerlijk gevoel. geen discussie mogelijk, het is gewoon zo en ze weten het.

afbeelding800×450 25.9 KB
het is al goed. ik weet wat ik zeg

‘the real deal’
Inderdaad, ‘the real deal’… Wie bepaalt dat eigenlijk?
Voor mij is elk horloge dat ‘consistent’ de tijd bijhoudt, de real deal. Al zou ik niet persoonlijk niet met een horloge lopen van 200 Euro, volledig iced out like a rainbow en lijkende op een 1000x duurdere broer. Gewoon omdat het mijn smaak niet is, hoor. Maar uiteraard ieder z’n heug en z’n meug.

Ik denk dat het bij de meeste mensen een gevoelige snaar is
omdat hun wel 30k hebben betaald en dan zien ze een ander van hetzelfde genieten waar hij maar 100 voor heeft betaald. geeft ze een oneerlijk gevoel. geen discussie mogelijk, het is gewoon zo en ze weten het.
Ik ken iemand in mijn omgeving waar dat voor geldt, met alles… Van apparel tot elektronica. Altijd ‘bragging’ over weer een peperduur iets dat hij van een peperduur merk heeft gekocht om erachter te komen dat het niemand boeit en dat functionaliteit in veel gevallen belangrijker is dan de naam.

het is al goed. ik weet wat ik zeg
Grapje natuurlijk, geniet ervan!
Afgaande op dit topic verwacht ik echter niet dat jij de Pagani Piguet hier weet te slijten…