Nou bedankt. dat dus
Ik vind dit moeilijk te geloven.
Ik denk dat dit ook wel meevalt.
Met jou niet nee.
En de merken die Seiko in dezelfde prijsklasse kopiëren?
snap ik. maar het is echt zo. bij mij doet een naam ( in dit geval rolex ) niks, ben ik achter gekomen.
haha nee dat is het wel
Jij bent van het ‘welles/nietes’ en ‘het is gewoon zo’ niveau geloof ik hè?
als ik zo terug lees, ben ik inderdaad zo ja
Dat is natuurlijk makkelijk te berekenen (voor degene die daar zin in heeft, waar ik niet 1 van ben). Je zou dit topic als ‘Experiment’ zou kunnen zien en de voor- en tegenstanders berekenen. De stille lezers die alleen kudos geven, vertegenwoordigen het ‘ik heb geen mening volk’. Dan heb je (slechts) een impressie percentage wel of niet vindt dat uiterlijk toebehoort aan slechts 1 fabrikant, de originele fabrikant.
Dat gezegd hebbende, vraag ik me ineens het volgende af.
Waarom wordt er wel afgezeken op uiterlijk, terwijl er maar een handvol fabrikanten zijn die de hele horlogemarkt (van microbrand tot de grote namen) bedient en voorziet van exact dezelfde uurwerken die al dan niet worden gemodificeerd?
Oh, die kende ik nog niet . Een kopie van een Steinhart, maar slechts 200 m waterproof .
Zo denken heel veel mensen. Er wordt hier nogal gemakkelijk van uitgegaan dat men geen duurder horloge koopt omdat men het niet “kan” betalen. Het is niet omdat het kan, dat men het ook wil
Als reactie op mezelf: Hey bij mij zit er een honda motor onder de kap en de auto kostte me maar 10k 2e hands.
Reactie:
Ja mooi hoor. Ik rijd er een met dezelfde motor, maar mijn auto is al zo oud, ik heb er lekker 100k voor betaald. lachwekkend
Nee maar dat is het dus ook. Ik kan het betalen. maar ik wil het simpelweg niet meer en daar gaat het ook niet meer om. heb het wel gezien. en ik denk dat dat een grote factor is in mijn standpunt. het is niet dat ik het nooit heb ‘‘gezien’’. ik HEB 6 modellen gehad dus ik heb het gezien. maar geen 1 heeft het langer volgehouden dan 2 maand. waarom de homages wel dan? omdat ik dus meer horloge kreeg voor het geld. geschiedenis interesseert me weinig. ik wil dragen wat ik leuk vind…
vage hobby is het ook.
Dit lezende, doet mij toch weer nadenken over mijn volgende aankoop.
Waar ik een uur geleden nog zat te denken welke kleur Hydroconquest ik moet nemen en welke diameter, zit ik nu toch weer te denken dat ik daar ook 2 tot 5 andere bang for buck exemplaren kan aankopen.
Ja nja ieder zijn eigen kijk hoor. De ene wilt gewoon de “real deal” en de ander is net zo blij met een homage. Maar er zijn genoeg kwallen die het niet kunnen hebben. Pech voor hun. Aan het einde van de dag lig in in mn bed te genieten van mijn homage
Fijne dag
Edit: en mijn vrouw natuurlijk. Mocht ze dit tegenkomen op de ipad
Je krijgt absoluut niet meer horloge, het is alleen goedkoper. Als je vind dat beide hetzelfde zijn zoals je eerder schreef heb je wel een enorme balk voor je ogen.
Wat voor jou de waarde van een horloge is, hoeft die niet voor iemand anders te zijn. Een horloge is mij nooit ettelijk duizenden waard.
Als je denkt dat iedereen de wereld moet zien zoals jij, heb je wel een enorme balk voor je ogen.

Wat voor jou de waarde van een horloge is, hoeft die niet voor iemand anders te zijn. Een horloge is mij nooit ettelijk duizenden waard.
Het gaat niet om waarde maar het horloge zelf. En dat is geen mening maar die kwaliteit kan objectief vast gesteld worden.
De waarde is altijd wat iemand ervoor wil geven.
Koekoek. Als jij dat zo ziet, is dat jou kijk daar op en respecteer ik dat. Maar niet die van mij vriend

Je krijgt absoluut niet meer horloge, het is alleen goedkoper.
Je krijgt een horloge wat erop lijkt /gekopieerd is wat verder op geen enkele manier de kwaliteit van het origineel benaderd.
Wellicht bij de 1k hommages/kopieën zoals Ginault, omdat je voor 1k gewoon een goeie klok kunt kopen.