schaamteloze kopie vs goede hommage

Als daar een hommage van kwam kocht ik er tegen m’n principes in ook ééntje. Er mag ookTudor op de plaat staan.

3 likes

Say no more. Hier de verbeterde versie …

:joy:

3 likes

Oh god. Een modderaar. Da’s bijna net zo erg.

:rofl::kissing_heart::thinking:

2 likes

Ftfy.

Geef plaatje van origineel. :joy:

1 like

Waar komt die plaat vandaan? Niet uit de Seiko fabriek he

2 likes

Die dial is geen originele Seiko, Henk. Da witte gij ook.

Op de dag dat @ruud en ik het roerend eens zijn kun je je achter de oren gaan krabben.

3 likes

Het is in ieder geval geen kopie. :joy::man_shrugging:

Vlaggers incoming in 3, 2,…

:popcorn: :lollipop: :eggplant:

Ik snap het wel dat de liefhebbers van Squale de 1545 niet zien zitten.

Maar de release van de 1545 kwam op een moment dat Squale als kleine independent redelijk hard aan het inkakken was.

De 1545 zou dus zomaar de reden kunnen zijn dat we vandaag de dag nog een nieuwe 1521 of ander origineel Squale ontwerp om de pols kunnen klappen.

Een homage trekt toch vaak volk over de streep die een 1521 net te duur vinden.

Ik denk dat het een puur financiële beslissing was, zo’n homage introduceren. Heeft dacht ik ook op een forum gestaan.

Inmiddels heeft Squale genoeg coverage gekregen op social media en horlogeforums. Dus het zal wel weer o.k. zijn nu.

Maar 12 a 14 jaar geleden ging het niet zo jofel in ieder geval.

2 likes

Klopt absoluut. Ze bouwen het ook af, dat is al eerder gezegd, alleenGnomon verkoopt hem nog als ik het wel heb.

Maar waarom doen ze dit dan weer niet in Europa?

6 likes

Als ik een kastenbouwer was die bekend staat om zijn verdomd mooie horlogekasten binnen het prijssegment en ook verdomd leuke duikers maakte…

Ik zou me schamen na zo’n homagemove, en ik zou het eindresultaat zo ver mogelijk bij m’n bed vandaan willen hebben. :smile: :+1:

1 like

Verdulleme, die wil ik wel.

Als iemand mijn Breitling Aerospace nu even wil overnemen voor een zacht prijsje……:grimacing:

2 likes

“Vroeger” vond ik alle andere sokken dan wit , op een racefiets ook “erg” . Maakt mij nu geen bal meer uit.
Net als al die meelopers die roepen dat sokken dragen in sandalen niet kan. Waarom niet? Wie heeft dat ooit bepaald? Liever een paar sokken zien in sandalen ipv lelijke blote voeten

2 likes

Daar begint het probleem…

1 like

Leg mij nou eens uit waarom dat niet zou kunnen, en dan geen antwoord als “geen gezicht” of “dat doe je gewoon niet” of “dat hoort niet” .
Want aan dat soort antwoorden heb ik helemaal niks.

1 like

Da’s dan jammer.

Kijk, ik ben geen puritein, dus je mag van mij in je blote reet de horlepiep komen dansen op de oprit. Maar als je vokking lelijk bent vind ik het onbeleefd.

2 likes

Inderdaad zit er achter een kopie een verwerpelijke wereld. Maar wat is er in het kader van een “hommage” aan Rolex mis met een Steinhart of een Davosa? Ik zal ze niet kopen maar ik gun iemand met een kleine(re) beurs zeker een horloge wat op Rolex lijkt. Wie weet dat die mensen later wel bij Rolex terugkomen :wink:.

Tja een goede hommage kan ook zijn eigen leven gaan leiden

Gevril Tribeca… Zelfs de pushers zouden uitwisselbaar zijn met de Daytona.

Maar zoals gezegd, deze hommage werd een ‘hebbedingetje’ (en meer) toen enkele Hollywood sterren 'm gingen dragen. Denk aan Martin Sheet, Joe Mantegna, Brad Garrett, Federico Castelluccio, Joan Rivers en bijvoorbeeld Heidi Klum

Tja en wat vinden we daar dan van? Ik heb het horloge een tijdje gedragen en het was vaak een gespreksstarter.

Erg leuk, maar zelfs deze hommage kost al snel 5-6k