Veel minder dan met een kopie/fake.
Maar ik vind het persoonlijk inspiratieloos en er is zoveel betaalbaars dat unieker is. Ik vind het stelen van ontwerpen niet in de haak.
Veel minder dan met een kopie/fake.
Maar ik vind het persoonlijk inspiratieloos en er is zoveel betaalbaars dat unieker is. Ik vind het stelen van ontwerpen niet in de haak.
deze Squale is ook een kopie, maar zo op het plaatje ziet het er goed uit wie weet komt ie er nog wel!
Klopt, maar er zijn nou eenmaal mensen die zo’n op een Rolex geënt horloge willen hebben. Het kan wel inspiratieloos zijn maar als dat je smaak is. En misschien dat die smaak zich in de toekomst wel ontwikkelt naar iets wat echt high end is.
Ja, zie hier https://timeandtidewatches.com/curious-case-gevril-tribeca-5-reasons-king-homage-watches/
Nee, alleen als je aan het sporten bent
En dan bestaan er ook nog gasten die hier een heel origineel horloge denken te kopen en er achteraf achter komen dat het een hommage is.
Is verdikkie nog een heel prettig horloge ook: zit goed in elkaar, netjes afgewerkt, ziet er prima uit, staat me goed. Heb er een rare relatie mee: ik draag liever een origineel iets, maar wegdoen doe ik ook niet. Wonderlijk.
Kopieën: not done
Hommages: vind ik persoonlijk echt leuk. Je kan hierdoor verschillende soorten look-a-likes van grail watches eens in je bezit hebben. Ben je ze beu, kan je ze verkopen zonder je kleren te scheuren. Als je dan uiteindelijk eens flink spaart voor een paar jaar weet je tenminste wat je echt graag ziet.
Ik kijk persoonlijk echt uit naar de komende homages van de Black Bay Pro en Speedmaster 57 van San Martin
soms gaat het goed. de tudor submariner is gaver dan de rolex. dusss
Is een rolex met een skeer uurwerk.
Inderdaad. Een GMT bezel zonder de extra wijzer. Van zulke mod’s heb ik nooit iets begrepen.
en toch ziet ie er minder skeer uit dan die rollie. beats me
Ik heb een dubbel gevoel bij Hommages. Sowieso zijn de letterlijke kopieën inclusief de naam etc. echt not done in mijn ogen. Dat is simpelweg diefstal en maakt de markt kapot.
Hommage merken die horloge designs namaken is dubbel. Het is ergens goed voor de liefhebbers aangezien iedereen dan toch dat ene model kan krijgen die normaal onbetaalbaar zijn. Mooi voorbeeld is Tissot. Dat is een kwalitatief goed merk die duidelijk inspiratie op doet bij grote merken. Er zit net genoeg verschil in om te zien dat het niet 1 op 1 gelijk is, maar het geeft wel het juiste gevoel.
De echte namaak kopieën met een ander naampje erop heb ik geen respect voor. Dat is simpelweg meeliften op het succes van een ander. Als je zo graag een Rolex wil, spaar dan even door i.p.v. een goedkoop slecht aftreksel.
Sowieso zonde om (in sommige gevallen) zoveel geld uit te geven aan een Hommage terwijl er ook zoveel mooie horloges zijn met een prachtige geschiedenis voor iedere portemonnee. Maarja, dat dragen opa en de buurman ook en lijkt niet op Rolex. Dan is het niet “cool”.
Ik zat 5 minuten geleden aan Levi’s jeans te denken maar je bent mij voor. Dat is een goede vergelijking. Levi’s is inderdaad de originele jeans. Daarna zijn er honderden merken gekomen die Levi’s als voorbeeld hadden.
Ik zal even helpen: Luxaflex, Coca Cola, 3M Post-its, …, ja ja, we kopiëren wat af!
Inderdaad, maar bij gekopieerde/gekloonde horloges is de ergernis en discussie wel het grootst. Er is vermoedelijk geen colaforum oid. Heeft met emotie te maken.
Nou … heb je net van Gaal gezien?
Nee - was bezig met deze thread. Daarnaast is de TV gekaapt en moet ik de avonturen van Peppa big zien.