Als je hem laat vallen bijvoorbeeld. Dan kan de band hard omklappen tegen de endlink.
Lopen bij jouw model ook deze hoekjes zo scherp weg? Die kunnen wel makkelijk happen denk ik.
Verder is het het laatste wat ik er over zeg. Het interesseert mij persoonlijk vrij weinig ik wil niet overkomen als een of andere bracelet jehova die zijn zin moet hebben ik was gewoon aan het meedenken.
Ja, echt brute kracht, maar dan heeft ie het dus twee keer gedaan, want aan de andere kant zit dezelfde schade
Ja, dat doen ze. Maar je moet er bijna met een hamer op slaan, wil je zulke butsen veroorzaken
Duidelijk ik weet dat je een kenner ben en twijfel niet aan je inzicht.
Weet ik veel hoe die prutser dat precies gedaan heeft. Misschien heeft ie het geval in zo’n goedkoop AliExpress houdertje gelegd en er zijdelings kracht op gezet. Of de boel omgeslagen en klem gedrukt in z’n lompe klauwen.
Geef je horloge maar aan mij en vertel me hoeveel schakels je eruit wilt. Ik durf te wedden dat ik precies die schade erop kan maken als ik het wil. Hoe ik dat dan gedaan heb vertel ik achteraf als het gelukt is.
Hetzelfde overkomen! Bracht een Longines HydroQuest bij Bijenkorf nadat ik daar een rubberenband met clasp voor had besteld. Die hebben ze onvakkundig even overgezet, krassen op lugs, schakels en metalen clasp. Tot overmaat van ramp knipt die salespersoon de banden aan 1 kant op maat, want dat hoort zo omdat hij het ook zo draagt…Het is een wonder hoe die mensen daar opgeleid worden, maar hiervan geleerd, alles voortaan zelf doen.
Super vervelend dat iemand zo met andere mans spullen omgaat.
Ik zou terug gaan naar ze en verhaal halen!
Tja, ik heb geen hamer hoeven gebruiken. Ik denk dat als je twee stukken staal op ongelukkige wijze tegen elkaar ramt, er een schade kan ontstaan. Ik denk dat ik meer ervaring heb met het beschadigen van horloges dan @SuperC in z’n wildste nachtmerries zou willen weten, maar wie ben ik?
Check.
Dat vraag ik me ook af
I’m sure you’re a nice wee lad, but we willnae be takin’ hot showers together.
Ik vertel niets door hoor.
Ik heb hetzelfde gehad met een omega seamaster 120 die ik had gekregen daar heeft de medewerkster bij de batterij de batterijlepel ( dat drukplaatje die je batterij op zn plek houdt ) en toen ik het vertelde hebben ze gezegd dat het Al zo was terwijl ik het horloge eerder Al had opengemaakt en het toen niet zo was
Sindsdien ga ik naar een bekende van mij die horlogemaker is daar heb ik nooit zulke dingen gehad de afgelopen 3 Jaar
Ik Zou het zeker aankaten en met een beetje geluk zijn ze heel zorgzaam en zorgen ze voor een oplossing
Zo, moet even op adem komen na dit te hebben gelezen.
Hahahaha sorry vergeten
Al contact gehad met de juwelier?
Dit gebeurt niet bij een wissel zou je denken. Hoe onhandig je ook bent, je moet bijna op het horloge staan met dubbelgevouwen band wil je zulke diepe inhammen krijgen.
Heb je fotos van het horloge voordat je deze naar de juwelier bracht?
Dit dus, de vraag is dan, was het al aanwezig alvorens het horloge is toegekomen bij de koper… Want ik zie niet in hoe je deze schade aanbrengt met een band in te korten.
Hier ben ik ook helemaal mee eens… al ben ik niet zeker dat de juwelier de fout maakte.
Dit dus!
Inderdaad, dat zou duidelijkheid geven !
De kans dat deze schade is gekomen door het inkorten van de band is klein.
Maar er zijn er genoeg hier op HF die vinden dat TS maar terug moet gaan naar betreffende juweliers en dat die het maar op moet lossen.
Alleen omdat TS zegt dat het daar gebeurd is ?
TS zag pas thuis dat het horloge beschadigd was, misschien heeft hij het ook gewoon niet gezien toen het horloge binnenkwam ?