Scheve schroeven van Cartier Santos

Net als in je vinger snijden denk ik…

4 likes

Of als je gevaccineerd bent schijnt…[rent hard weg, ja, ook in deze warmte]

4 likes

Zijn de schroeven op de bracelet überhaupt functioneel? Dacht dat ze puur esthetisch waren tbh…

Het is in geen enkel universum iets relevants.

Voor een horloge van 8k? Denk eerder aan 80k en zelfs dan is uitlijnen van schroefjes niet de norm.

1 like

Bij Cartier stoor ik me er niet zo aan door de terughoudende styling. Maar bij Hublot stoort het me meer:

3 likes

Het is een onderwerp waar het vaker over gegaan is.
Ook hier werd er over gesproken. Het zou kunnen, maar dan worden het heel dure schroefjes.
Elk schroefje zou dan bv. zonder dat de gleuf is aangebracht in een bank met één gat met daarin het overeenkomend schroefdraad onder steeds dezelfde kracht moeten worden in gedraaid om dan te voorzien van de gleuf.

2 likes

Volgens mij is het een onderdeel van het ‘robuuste’ design. Ze hadden de schroefjes ook weg kunnen werken

1 like

Zat ook al aan zoiets te denken, of iets met een drukmechanisme dat de schroef onder de zelfde druk houdt tijdens de laatste 180 graden slag. Dan kan je ze altijd uitlijnen.

Of gewoon mooie kleine Torx schroefjes, dat lijkt me wel wat.
Technisch beter, optisch aantrekkelijker.

1 like

Verdomme je hebt gelijk. Meteen aan de kant gegooid dat ding.

23 likes

Snap ik man, zal ik even kijken of ik er nog wat mee kan? :joy:

Ben al bezig om die groeven eruit te slijpen. Vooralsnog gematigd tevreden met het resultaat.

Heeft me werkelijk nog geen moment gestoord :wave:

18 likes

Ik stoor me sowieso aan Hublot.

12 likes

Nee. Dit is erg amateuristisch en onacceptabel.

sarcasm much?

Nee.

Nee hoor en met sleufschroeven is er geen enkele stand die netjes staat. Een schroef is niet bedoeld om steeds hetzelfde uit komen maar om iets vast te zetten…

4 likes

En een horloge is bedoeld om de tijd op af te lezen. Niet een sieraad van vele duizenden euro’s :wink:

:point_up:

In de band geeft het wat dynamiek aan het geheel. Bij de bezel zijn die schroeven zodanig klein dat je er zo voorbij kijkt.

7 likes

:point_up_2: