Jouw reactie is eigenlijk precies waarom ze het zo doen. Het lijkt officieel niet waar?
Maar raad eens wie die normen schrijft.
Jouw reactie is eigenlijk precies waarom ze het zo doen. Het lijkt officieel niet waar?
Maar raad eens wie die normen schrijft.
Nee. Maar ik heb wel in norm commissies gezeten.
Meestal worden de verschillene belangen goed vertegenwoordigd, maar dat is niet een gegeven.
Kwam jij even met gave verhalen thuis ‘s avonds.
Ja klopt, ik had de reactie van YY77 ook gezien.
Toch bedankt
De vraag is echter, kun jij met een potje waterskiën of een duik (val) van de duikplank 6 bar druk op je horloge krijgen? Volgens IWC niet, volgens anderen wel.
Zoals beschreven in de formule berekening over de dynamische druk hierboven, maar ja wie leest zo`n draad … . kun je met een snelheid van 36 km/u een drukverhoging van 0,5 bar krijgen.
Dus reken uit hoe snel je valt of met skieen in het water klapt ( voor die fijne anale spoeling ) en je weet of je 3, 5 of 6 bar WR nodig hebt.
Dan is er inderdaad geen probleen , zelfs niet met 3 bar WR.
Ik zie graag de foto’s tegemoet van die waaghalzen in het zwembad
En 30 meter is 30 meter
Speedmaster in het zwembad;
Ben jij dat?
Ik herken de Speedmaster niet maar zal zo zijn.
Staat overigens niet bij of er na de foto nog een service nodig was
Nee, ben 13 jaar later pas op de wereld gezet.
Hoeft ook niet als ze eerst een geslaagde druktest hebben uitgevoerd voordat hij erin sprong.
Nou mocht je een speedmaster hebben of iets anders met 3 Bar WR dan zie ik graag je foto’s, het liefst voor, tijdens en na de waterpret.
Hier alvast 'n voor foto, wordt geen tijdens en na foto met de Alcantara strap erop;
ps. lees even de eerdere post van @Paraflex voor info uit de eerste hand.
300 meter WR is trouwens ook niet altijd een garantie:
Ja, speedmasters zie ik genoeg langskomen, het ging nu juist om de waterpret.
Op hun site over de kast staat in elk geval dat ie n geschroefde kroon heeft.
Ik heb een Speedmaster Reduced tot snot gedragen en toen weg gegooid. Mee gezwommen, squash gespeeld, offroaden in de woestijn, weet ik veel. Glas ingetikt, schokken gehad, van alles. Uiteindelijk heeft ie het begeven. Maar wat ie nooit had was waterschade. Dus blijkbaar kon het.
Dit was voor ik met de hobby bezig was, he? Ik zou 'm vandaag iets anders behandelen, niet in de kliko donderen, en in nette staat flipperen omdat het niet mijn horloge zou zijn.
Voortschrijdend inzicht. Maar ik denk dat Omega hun WR serieus nemen.
Ik ook, en die zeggen niet zwemmen met 30 mtr WR.
En nog steeds is 30 mtr, 30 mtr
Eenieder zal zich baseren op de informatie die hij of zij van belang vindt. Als ik met een IWC persé zou willen zwemmen en geen lekkage zou willen, dan zou ik jaarlijks een druktest laten doen…
6 bar = 6 atm = 60m WR.
Toevallig net de druk die je thuis met een wet tester van 175 ballen kunt meten.
Ik zit er aan te denken om een Timegrapher + drukmeter te kopen voor thuis, want ook duikhorloges kun je goed op 6 bar testen om een indicatie te krijgen van de staat van de pakkingen.
Anders even langs een juwelier.
Druk versus schok, die discussie is al zo oud als Methusalem. Ik denk dat je voor een duik van de hoge duikplank in eerste instantie moet kijken naar de G-krachten die je schok-absorptie-systeem aan zou kunnen. Dit is allemaal uiterst theoretisch natuurlijk, want sinds de uitvinding van Diashock en zo hebben mensen 100 jaar lang gewoon geklust en van alles gedaan met hun horloges om, maar sinds wij het als juweel en luxe zijn gaan zien zijn we onze horloges een partij gaan vertroetelen, daar wordt je koud van.
Ik golf met elk horloge wat ik in de kist heb liggen. Nog nooit wat gebeurd. Ik ken een rauwdouwer die z’n horloges wel in de vaseline en het bier flikkert, maar ze wel keurig netjes in een zakske doet tijdens het golfen.
Men doet ook maar wat. Maar dat zei @WilSeiko ook al met zo veel woorden.
Tja. Gelukkig duiken we al sinds 1987 met een Suunto.
Uit eigen ervaring:
Ik kocht op 1 augustus 1996 mijn SMP.
Eerste vakantiedag in Frankrijk, week of anderhalf later, ging ik ermee de zee in.
Blub.
Foutje in de fabriek. Er ontbrak een O-ringetje.
Ik heb een compleet nieuw horloge gekregen (uurwerk, wijzerplaat, wijzers, bezel), alleen de kast met het serienummer is gelijk gebleven.
Ik vond het wel schokkend met een nagelnieuw (!!) duikhorloge. Wat nou als dit tijdens duiken was gebeurd?