Seamaster vs Speedmaster als 1e echte luxury watch

Plus 1.
Smpc was en is mijn eerste. Gaat ook nooit meer weg.

Ander bandje erop hoppa

Speedy vind ik maar saai :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Hmm die mist bij mij net dat ene…

1 like

Ik blijf dan toch vd duikers, de seamaster dus

1 like

Dank voor je mooie post, ik neig nu toch iets meer naar een speedmaster.
Wat een luxe dilemma,s😅

Er zijn ook volgouden versies van beide volgens mij.

1 like

Ook hier voor het dilemma gestaan eind 2018.
Met het oog op de kleine man in aankomst, en de “zorgeloosheid” ben ik toen voor de destijds voor de Seamaster gegaan!
Met veel plezier gedragen al die tijd, en geen seconde spijt van gehad.

1 like

Ik heb voor dezelfde keuze gestaan als dat jij nu staat. Ik denk dat de beste keuze een speedmaster is.

Voor de speedmaster: over 25 jaar nog steeds hip (tijdloos), makkelijk te combineren met nette kleding, chronograaf functie en een veel mooiere bracelet. Daarnaast mijn inziens wat waardevaster.

Voor de seamaster; iets robuuster, waterdicht tot wat meer meters, de bond vibe.

Ik heb toen de seamaster gekocht en daarna alsnog meerdere speedmasters. Beide horloges zijn toppers!

En als je er echt 1 moest kiezen?

I know…

3 likes

Dit is een foto bij de juwelier, ik ben uiteindelijk voor de seamaster gegaan!
Al is de kleine inmiddels inmiddels een stuk ouder, en papa ook.
Dus gaat deze plaats maken voor een explorer 2, haha.

Op staal.

2 likes

Op Zealande rubber.

1 like

Mijn pols is niet zo groot, en de Seamaster is precies groot genoeg voor mij. Niet te patserig en mooi voor wie er ook één oog voor heeft.

Zonder twijfel voor mij ook de speedmaster! Heb de mijne nu ruim 2 jaar en draag m altijd met heel veel plezier. Het opwinden is heerlijk en voor mij echt geen enkel probleem.

Sterker nog- ben zelf nog altijd niet helemaal stuk van het automatisch opwinden… Mijn andere horloge is een IWC Pilot Chrono en die wind ik ook elke dag toch even een aantal slagen op. Ik draag ze ongeveer om de dag maar zolang houdt de IWC het meestal (net) niet vol… Daarnaast heb ik (zoals velen) een kantoorbaan waarbij niet bijzonder veel bewogen wordt. De ervaring leert me dan dat het horloge onvoldoende wordt opgewonden om het een hele dag vol te houden. Ligt misschien aan mij, maar ik had hetzelfde met mijn Bell and Ross horloges in het verleden…

Kortom- handmatig opwinden is naar mijn idee vaak sowieso nog steeds een must dus dat zou mijns inziens niet het verschil moeten maken… En het opwinden an sich is heel prettig om te doen.

2 likes

Heb je die ook al? Ik vind je Zenith mooier trouwens.

1 like

SEAMASTER!
Heb de Moonwatch ook gehad maar vond die na een tijdje hem eigenlijk toch een beetje saai eruit zien. Door de subdials is ook de tijd minder snel af te lezen en die datum is inderdaad best wel handig. Niet dat je de datum wil weten als je 300 meter onder water zit alleen zo vaak gebeurt je dat vast niet :wink:
En die Seamaster met z’n vette band is ook wat meer aanwezig en daar houd ik wel van.

Ga voor de classic van de 2 en Omega heritage: de Speedmaster natuurlijk.

Vind ik ook👍

2 likes

Als dagelijks horloge zou ik voor de Seamaster gaan. De Speedy was voor mij voor erbij. Meerdere gehad die altijd weer snel weg waren. Hoe leuk ik ze ook vind, nooit echt helemaal weg van geweest. Een oudere Seamaster zou ik wel aanbevelen. Betere afmeting en platter wat het voor mij draagbaarder maakt.

Hoop te kiezen, staar je niet blind op nieuw zou ik zeggen.

5 likes

Ik heb een beetje veel, vrees ik…
Ook een SMP James Bond en een stalen Speedmaster (105.003 pre professional cal. 321).

1 like