Seamaster vs Speedmaster als 1e echte luxury watch

Persoonlijk en puur op foto afgaand, vind ik dat de Seamaster je mooier staat. Is ook meer een GADA, dan de speedmaster.

Maar idd zoals hierboven al vermeld, heeft de Speedmaster de geschiedenis (als dat je boeit).

1 like

:grimacing:

13 likes

:point_up:

En de Seamaster is sportiever, de Speedy wat netter. Beide heel mooi overigens.
De rubber band van de Smp is erg prettig trouwens.

1 like

Een goeie methode voor als je niet kan kiezen:

Gooi een muntje op. Kop is Seamaster, munt is Speedmaster. Op het moment dat je het muntje opgooit weet je of je kop of munt wilt.

6 likes

Is de Aqua Terra nog een optie?

2 likes

Wellicht kun je het budget wat oprekken en naar de oa de maanfase speedmasters kijken, want die lossen veel van deze nadelen op.

2 likes

Dilemma op donderdag. Er zijn vervelendere zaken waar je jezelf druk over kunt maken.

Echter is dit wel een bekend dilemma voor mij. Zes jaar geleden zat ik in dezelfde situatie. Ik stond toen ook op het punt mijn eerste luxe horloge aan te schaffen en dat zou ook een Seamaster of Speedmaster moeten worden. Uiteindelijk na lang twijfelen, vele filmpjes en reviews gezien/gelezen te hebben, gekozen voor de Seamaster (232.30.42.21.01.001). Waarom? Simpelweg omdat ik vond dat die destijds beter bij mij paste en het gevoel wat ik erbij had, was beter dan bij de Speedmaster.

Vanuit mijn optiek is de een niet beter dan de ander. Beide zijn prachtige horloges van top kwaliteit. Koop het horloge waar jij als persoon het beste gevoel bij hebt, dan heb je er daarna iedere dag plezier van.

2 likes

Toen ik mijn eerste Omega wilde kopen moest het een Seamaster zijn, super blij mee. Na 2-3 weken begon het toch te irriteren en had ik een soort spijt. Toen kocht ik er nog een Speedmaster bij en was de spijt voorbij.
Beide krijgen draagtijd, maar de Speedmaster denk ik 70% van de tijd. De Seamaster is bij mij meer een weekend horloge, past beter bij een sportievere look en de Speedmaster past meer in een zakelijke omgeving.

Als ik nu weer de keuze zou maken zou ik eerst de Speedmaster kopen en dan 3 weken later de Seamaster.

4 likes

Nou dat verduidelijkt voor de TS zijn vraag. :rofl:

3 likes

Ik ben een enorme Seamaster fanboy en daarom misschien een raar antwoord, maar ik zou als eerste dure horloge - dat mogelijk een erfstuk wordt - toch voor de Speedy gaan. Meest cliché overweging ooit, maar toch een tijdlozer ontwerp.

1 like

O.k., voorop gesteld dat je een duiker gewoon nodig hebt, als je een beetje actieve levensstijl hebt. En zelfs als je de hele dag op de bank zit; dan nog ziet een duiker er gewoon lekker stoer uit. Maar als je die dan hebt, is een chrono ook leuk om erbij te hebben, idd.

Maar ja, de Speedmaster heeft in mijn ogen een aantal

Precies die dus. Ik zou dan ook absoluut zeker voor de nieuwe TAG Heuer Carrera Glassbox gaan. Die is er in twee uitvoeringen (in een heel mooie 39mm, met het nieuwe automatische in-house TH20-00 uurwerk en 100m WR), die er allebei een stuk boeiender uitzien en ook nog goedkoper zijn dan een Speedmaster.

6 likes

Ze zijn beiden vrij sportief en niet een “luxury” artikel.
Dan denk ik meer aan goud.

2 likes

Lastige keuze, maar ik prefereer de Seamaster!

3 likes

+1 voor de Speedmaster.

Voor mij is het die helium escape valve die een steeds grotere ergernis veroorzaakte waardoor ik de SM weer heb ingeruild.
In mijn ogen een een lelijke knobbel, die niemand ooit gebruikt en daarmee totaal overbodig en nutteloos is. Sterker nog, ik denk dat een SM zonder wel eens veel meer zou kunnen verkopen.

Ik hoop voor je dat je de Omega die je uiteindelijk kiest ook écht zult doorgeven! Je geeft aan dat dit je eerste ‘echte dure’ aankoop is en daar wordt meestal tegelijkertijd ook het zaadje voor toekomstige flipper acties gepoot…

3 likes

Plus 1.
Smpc was en is mijn eerste. Gaat ook nooit meer weg.

Ander bandje erop hoppa

Speedy vind ik maar saai :face_with_raised_eyebrow:

5 likes

Hmm die mist bij mij net dat ene…

1 like

Ik blijf dan toch vd duikers, de seamaster dus

1 like

Dank voor je mooie post, ik neig nu toch iets meer naar een speedmaster.
Wat een luxe dilemma,s😅

Er zijn ook volgouden versies van beide volgens mij.

1 like

Ook hier voor het dilemma gestaan eind 2018.
Met het oog op de kleine man in aankomst, en de “zorgeloosheid” ben ik toen voor de destijds voor de Seamaster gegaan!
Met veel plezier gedragen al die tijd, en geen seconde spijt van gehad.

1 like