Seiko 5 snkl23; is het het nog waard?

Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de snkl23J1 en snkl23K1?

J en K is volgens mij verschil in de band. Niet in het horloge.

Edit: of misschien zelfde als bij SKX (j vs k). Dat is japan versie vs. niet Japan versie. Dus ergens anders gemaakt.

Dat was mijn vermoeden ook. De j-versie is iig duurder dan de k-versie.

Volgens mij geen verschil in afwerking. J staat voor Japan, K voor Korea en geeft aan waar het horloge is gemaakt.

1 like

Toch ook maar besteld.

75 eurotjes, nu maar hopen dat ik geen rekening van de Douane krijg :slight_smile:

Reken maar op ± 45 euro…

Shit…
Dat is balen.

Waar heb je hem besteld als ik vragen mag?

Via Ebay, komt uit Singapore.

Als je typenummer intypt komt ie als het goed is direct naar voren

Oh ja, die.

Gevonden?
Anders kan ik je wel even een PB sturen

Jazeker, gevonden. De verkoper biedt SNKL23K1 in plaats van SNKL23J1 aan, toch?

€75 maar? J of K doet er niet toe, dat is in huidige situatie een koopje! Ook met €45 erbij is het nog steeds niet heeeel verkeerd.

Ah ik zie het, het is inderdaad de K versie…

Doet die heel erg veel onder dan?

Kan hem ook niet meer annuleren :sweat_smile:

1 like

Persoonlijk geef ik er niet om of het een J of K versie is… kwaliteitsverschil is nooit aangetoond (bij SKX), meer een gevoelskwestie ofzo.

Waar baseer je dat bedrag op? Normaal gesproken komt er ongeveer 25% bovenop de oorspronkelijke aankoopprijs. Dan zou je ongeveer 20 Euro bijkomende kosten verwachten. Wellicht in dit geval wat meer, als de logistieke partij vaste afhandelingskosten (of een minimum) hanteert.

Daarnaast is het nog maar de vraag of ze het in rekening nemen.

Bij Rob een vijfje gekocht. Prima horloge! 2 weken lang omgehad tijdens mn trip in Spanje.

Tenzij ze net zoals bij mij vergeten zijn de verzendkosten op de doos te zetten. Dan gaan ze uit van het maximale bedrag en daar mogen ze BTW over rekenen. Na 3 Brieven naar de Belastingdienst ben ik het wel zat.
Dat ze dat teveel betaalde bedrag maar ergens steken waar de zon niet schijnt…

Ja dat is balen inderdaad. Waar had jij dit horloge besteld? Die van mij komt vanuit Singapore (Watch-Superior).

We gaan het zien. Zelfs als het 45 Euro is kan ik er nog wel mee leven :crossed_fingers: