Seiko 5 Sports - Kleiner alternatief?

Jahoor, stuur maar een PB bij interesse.

3 likes


Kast is inderdaad 40 mm, en is merkbaar kleiner dan de 42 mm (die ik alleen in de Seiko boutique heb gepast). Deze bevalt goed op mijn betrekkelijk smalle pols (ca 17 cm)

1 like

Draagt inderdaad niet al te groot. Bedankt!

net binnen en valt reuze mee qua grootte! En ook ik heb echt kinder polsjes😅

2 likes

Klasbak van een klok. Enig idee wat de omtrek van je pols is?

Welkom hier!

Seiko Mini Turtle.

De SKX/Seiko5 die je laat zien heeft een bezel-grootte van 42mm die bijna over de 42mm kast heen hangt. Daardoor draagt ie zeker ook groter. De L2L van die dingen ligt rond de 45-46mm, wat op zich niet groot is, maar als je behept bent met een kleine pols kan dat te groot zijn. De SKX013 was voor mij altijd uit balans, want te dik voor z’n grootte.

Maar de mini-Turtle is er in het blauw en zwart, en heeft een kast die zelfs op de poezeligste polsjes tot z’n recht zou moeten komen.

Wat is er aan de hand met dat ding? Nou, ik heb daar een ellenlang verhaal over geschreven:

Maar dit is de management-samenvatting:

  • 42x43x12mm maatvoering. De L2L is nog weer 2 a 3mm korter, waardoor hij erg compact draagt.
  • 39 a 40mm bezel. Doordat de bezel kleiner is dan de 42mm kast oogt het horloge compact en discreet.
  • De toelopende vorm naar de schroefbodem toe. Dankzij deze ruimte tussen polsgewricht en kast ligt het horloge comfortabel op vrijwel iedere pols, hoe je je pols verder ook buigt.

Enfin, zeker binnen budget, zeker een automaat, en stylistisch gezien zeker familie van de Seiko5KX waar je oog op gevallen is.

4 likes

Een zeer overtuigend relaas en een mooi horloge! I think we have a winner… ik kijk uit naar eentje! Bedankt!

1 like

Ere wie ere toekomt, @koekoek was me voor, maar dan zonder relaas. :slight_smile: Maar we zien het NA topic graag tegemoet!

Overigens: Is er in helder blauw en in zwart. In mijn wereld is zwart makkelijker met dingen te combineren, maar ik vermoed dat je interesse hebt in blauw, gegeven je openingspost. :slight_smile:

Ik zie de SRPC39K1 alleen nog maar op eGlobalCentral staan, verder wordt hij echt nergens verkocht. Die website is dodgy as fuck, maar ik heb er drie horloges besteld, en dat ging allemaal goed. Op eGlobal, als je durft, is ie 263 Euro.

eGlobal is inderdaad een gokje, nog geen ervaring mee. Gelukkig heb ik alle tijd. Met wat geluk bots ik op een gebruikt exemplaar een van de volgende… We zien wel! Hopelijk jeukt het binnenkort bij mij ook niet meer dan :wink:


Wel iets duurder😀

Bedankt om linkje te droppen :slight_smile: 75 EUR extra voor wat zekerheid is misschien geen overbodige luxe…

Toevallig daar een van de nieuwe Seiko vijfjes aangeschaft voor een redelijk lage prijs.


Ook leuk formaat voor de kleinere pols.

3 likes

Het is niet zo zeer een kwestie van durven en met PayPal ben je gedekt mocht er iets misgaan. Maar ze doen op frauduleuze wijze zaken waardoor ze zo goedkoop zijn.

2 likes

heb zelf ook geen grote pols maar de skx007 draagt pri ma

Dat kan, maar als ik nergens anders zo’n ding kan scoren frauderen ze er maar een end op los. Zolang ik een werkende Mini turtle in de handjes krijg ben ik tevreden.

Serieus, waarom staan ze niet op Bol, Amazon of andere websites? Terwijl je wel doodgegooid word met die rare 5KXjes bij iedere juwelier.

Kwestie van overmacht.

Hoe dan ook zullen ze m’n Mini Turtle uit m’n koude, dode handen moeten wrikken als ze 'm willen hebben. :slight_smile:

2 likes

16 cm it is! Hoe een dress watch van 38mm toch al vrij groot kan lijken he…

1 like

Zolang je inderdaad met PayPal kan betalen zit je enigszins safe. Vanaf ik men Visa nummer en cvc rechtstreeks mag beginnen invullen haak ik af :smile:

Jouw plaat over eglobal blijft echt hangen. :dizzy_face::+1: Alle grote Aziatische webshops doen op deze wijze zaken: AliExpress, banggood, gearbest, … Je moet verdorie moeite doen om een andere te vinden!

1 like

Omdat de mini turtles inderdaad discontinued zijn. Op eglobal hebben ze enkel nog de blauwe, een jaar geleden hadden ze beide. Mijn recent gekochte heeft serienummer van 2018. Eens uitgeput komen ze niet terug, me dunkt. Twijfelaars kunnen binnen 6 maanden elders 50-100 euro meer betalen.

1 like

Sjonge, als dit topic zo verdergaat leg ik vanavond 264 knaken en gedaan ermee!