Seiko 6105 reissue

Er gaan de laatste dagen geruchten rond over een gelekte foto van Seiko over een 6105 reissue.
Dit zou de Prospex SLA033 / SBDX031 LE reissue zijn. Volgens de geruchten met een 8L35 mechanisme en 2500 stuks wereldwijd.

Wat denken jullie over deze? Ik denk dat deze in de lijn van de 62mas/SLA017 reissue zal zitten qua prijsklasse. Voor die prijs zal ik er geen aanschaffen, draag dan liever mijn originele 6105.

4 likes

Welke prijs verwacht " men" voor dit fraais?

3500-4000€

Gekkenwerk!

Slik.

Ik vind het horloge er erg tof uit zien, maar vraag me af wat het formaat gaat zijn. Wat is de diameter van het origineel?

Ik heb zowel de SLA017 als de SLA025 en met name de SLA017 is echt geweldig! De SLA025 delft compleet het onderspit en gaat dan ook op termijn de deur uit, aangezien ik geen horloges houd die ik niet draag.

Over beide horloges kan ik wel zeggen dat de afwerking echt subliem te noemen is. Ik heb in het verleden zowel een 5 digit als een 6 digit Submariner gehad en de genoemde SLA’s kunnen zeer goed concurreren met de modernste Subs.

Als deze SLA033 dezelfde kwaliteit heeft en voor maximaal 4000 euro te koop staat, zou ik je echt niet af laten schrikken door de prijs. Het is de prijs dubbel en dwars waard. Bij de SLA017 werd ook eerst geklaagd over de prijs, maar die begint gebruikt al op het niveau te komen van wat het nieuw kostte. Ik vermoed dat de prijs alleen maar verder gaat stijgen.

1 like

De 6105 is in mijn optiek het mooiste horloge dat Seiko ooit gemaakt heeft. Dat a-symetrische ontwerp is werkelijk ongelofelijk. Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik er Ă©Ă©n heb, met originele band, uit maart 1975.

Persoonlijk zou ik alleen voor een originele gaan in plaats van een reissue. Er staan er in de baai genoeg aangeboden (voor hoofdprijzen). Maar LET OP: velen zitten propvol aftermarket onderdelen zoals bezels, dials en wijzers… Laat je niet foppen!

Ik zal binnenkort eens een Topic aan deze icoon wijden want hij krijgt nog veel te weinig aandacht op ons Forum…

14 likes

Geen extra “X” of andere onnodige tekst op de wijzerplaat :+1:

Als het inderdaad een high-end model met bijbehorende prijs wordt, dan sla ik deze over.

Ik kijk al uit naar het topic dan. Ben zelf ook een gelukkige bezitter van een proof-proof 6105 met originele onerdelen.
Wist je trouwens dat er 2 verschillende 6105-811x kasten waren? De 70-72 en de 72-77.

1 like

Nee, dat is nieuw voor me! Weet je wat? We maken er een combi-topic van. Ik stuur het concept naar jou, jij vult aan en we publiceren het samen! Hoe cool is dat, primeur op het Forum…:thinking:

3 likes

Gaap. Niet m’n ding.

De SLA025 was best mooi maar echt belachelijk duur, en deze zal ongetwijfeld saai worden maar ongelofelijk duur. Ik heb een uitgesproken hekel aan turtle kasten, het moet gezegd.

Voor deze zijn daar veel leukere horloges te vinden voor minder geld: De Rado Captain Cook, de Oris Sixty Five, Seiko’s SPB051J1 en de Halios Seaforth zijn zo maar een paar vintage inspired duikers die veel en veel geiniger zijn.

Op het moment dat je een Tudor BB 58 al voor minder geld scoort dan een de SLA025 ga ik me achter de oren krabben en zorgen maken tegelijkertijd.

Hier vast een opwarmertje… De SEIKO “Deep Sea Diver” in de jaren 70 voor …95$. Dat doet pijn aan de buik…

3 likes

Omgerekend naar huidige inflatie was dit iets van een 600-650€ :open_mouth:

1 like

Wat kostte een Rolex Sub op dat moment?

Geen flauw idee…

Een Blancpain 50 fathoms was ongeveer 150dolar in 1970.

Ik geloof ongeveer 250-400$ voor een sub date in die periode (1973). Zo’n 6105 was destijds gewoon een normale duiker, niet high-end en dus ook niet super duur.

Ik kan me recentelijk nog een topic herinneren over de 6105-811x :wink:

1 like

En hij komt uit als de Seiko SBDX031 (SLA033J). Enkel in Japan verkrijgbaar.

Seiko SBDX031 (SLA033J) 6105 reissue

1 like

De SBDX031 zal alleen in Japan zijn, de rest van de wereld heeft dan de SLA033. Zo was het ook bij de andere twee limiteds, die hadden ook zowel een SBDX- als een SLA-aanduiding.

Bedankt voor de energie die je er in gestoken hebt om deze ontwikkeling te volgen @Mr.JokerBean. Maar jeetje, alleen in Japan, 3850 + verzending +invoerkosten + btw… Pffffff. Ga jij er eentje kopen?

1 like