Seiko 6139 only

Post niet vaak, maar dit is wel even een gedenkwaardig momentje…al zeg ik het zelf. In september gegrepen door het 6139-virus en vandaag de “triple” compleet gemaakt. Zojuist opgehaald een prachtige Aussie Pogue. Gewoon op mp en had 30 jaar in een la gelegen. Piloot KLM die m ooit voor dagelijks gebruik in Australië gekocht had, en ‘m na 20 jaar weggaf aan z’n kleine neefje want ‘wilde wel weer ns wat anders, en glaasje had ook wat krasjes’. Neefje heeft m dus 30 jaar in een la gehad, en deze week eruit gehaald en op mp geknakt. BINGO!! Loopt nog redelijk, reset keurig, pushers beetje sticky…dus prima met kleine beurt op te lossen. Mijn pinksterweekend weekend kan niet meer stuk. Fijne dagen iedereen. Ps. Als iemand nog een Stelux President -of soortgelijk AM- ongebruikt hebben rondslingeren, dan graag een pm’tje😃

13 likes

Man man man… Een fantastische set en een nog mooier verhaal. En goed gevonden op MP!!!

1 like

Met dat verhaal er bij zou die binnen ring ook nog kunnen kloppen. Dat zou een leuke meevaller zijn.

2 likes

Ziet er naar uit dat Uncle Seiko met een nieuwe band komt voor de 6139. Ziet er wat mij betreft cool uit!

Lijkt op het origineel maar is net even wat anders.

1 like

Ja, nieuwe moest eigenlijk tussen aanhalingstekens

De originele band is helemaal niet zo comfortabel eigenlijk en rare endlinks dus misschien is dit wel een upgrade :innocent: Alleen jammer van de clasp.

1 like

Haha, de tekst op de clasp? Of de clasp zelf?

11 likes

Wel effe moeten wennen aan het model van de kast en de aansluiting van de band. Maar deze nep seiko van 18 euro staat goed en is kwalitatief super.
Hij draagt heerlijk.

7 likes

Aangezien jullie van de hoed en de rand weten heb ik een vraag… ik ben op zoek naar de specifieke minutenwijzer voor mijn 6139 - 8020. Op de foto met rode pijlen aangeduid. :joy:

Ik kan ze nergens vinden. Die van de de Citizen 8110 lijken er veel op maar passen niet…

Ik hoor heel graag of iemand er één heeft liggen of weet waar ze te vinden zijn. Alvast veel dank.

Mijn 6139-6002 uit Juli 1972 met NL/UK dagwiel mag van eigenaar wisselen. Het horloge staat op Marktplaats sinds eind vorige week.

9 likes

Hij ziet er nog goed uit…:+1:

1 like

Dank je!
Ja zeker nog een erg strak exemplaar.
Ongepolijst, mooie brush op de kast.
Onderdelen origineel.

ja had hem gezien inderdaad, succes met de verkoop. Mooie versie, die heb ik ook gehad. En heb de speedtimer variant van deze.

1 like

Prachtig exemplaar :+1:

1 like

Waarom zet je hem niet in de blauwe hoek? Ik had hem gezien maar al zou ik hem willen had ik hem niet gekocht omdat hij op MP aangeboden wordt. Teveel ellende op MP vandaar.

2 likes

Eens, een hoop ellende daar.

2 likes

Ja inderdaad, ik zal er vanavond even werk van maken. Marktplaats blijft lastig.
Ik had de tijd nog niet gevonden om hem hier aan te bieden.

1 like

Hij is te mooi om niet binnen HF te houden. Hier zijn vast en zeker gegadigden voor.

5 likes