Seiko 6139 only

Mijn geservicde 70 resist gaat ook onder de hamer binnekort wel via hf denk ik

6 likes

Nieuwe aanwinst en deze gaat helemaal nergens naar toe :innocent: Zoals verwacht een strak exemplaar. Evt nog een nieuw glas maar blij met de aanwinst. De laatste 6139 aanwinst was al weer even geleden. :grimacing:

8 likes

Mooi man…:+1:

1 like

Dat is een hele leuke!

1 like

Aan het blauwe gedeelte toegevoegd! :smiley:

3 likes

Hij is trouwens niet bekend als een blauwe Pogue maar als de Cevert. Pogue is alleen voor de gele versies. Gaaf van de NL datum wiel!!

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Ik noem hem ook gewoon blauwe pogue, mooie en duidelijke naam :innocent:

1 like

En op dit zeldzaam mooie niveau is dat ook niet verwonderlijk - 50 jaar een horloge niet dragen is toch meer een beleggersdingetje :relieved:

1 like

Ik ken hem ook met bijnaam ‘Cevert’, naar de Tyrell coureur vernoemd, alleen dat zullen minder mensen weten.

De purist zal zover gaan dat hij iets alleen Pogue of Cevert noemt als de Seiko aan alles voldoet, zoals het juiste typenummer en bouwjaar icm de kleur.

4 likes

Vandaag opgehaald!

2 likes

Zonde dat je hem verkocht hebt!

1 like

Door wie heb je dat laten doen? Aanrader?
Ik heb er twee die nog een goede beurt nodig hebben.

@Aad57 doet het zelf. Meerdere forumleden waaronder ik zijn al bij Aad geweest voor een servicebeurt. Hij is erg goed en betaalbaar. :ok_hand:t3:

1 like

Leuke topic die 6139. Het is een horloge waar je dus op slag verliefd op kan worden. Ik heb er twee. De blauwe loopt niet en moet flink onder handen genomen worden. De gouden kocht ik voor een kleine 80€ voor de onderdelen maar eenmaal in mijn hand zag ik daar vanaf. Ik ben niet zo van het goud maar voor dit exemplaar maak ik een uitzondering. En het mooie is, hij loopt prima.

afbeelding

5 likes

Haha, ik zou het wel durven hoor op marktplaats. :sunglasses:

Dit soort horloges worden ook weer niet door de gemiddelde pannenkoek :pancakes: aangeboden, er zijn ook liefhebbers buiten hf. En deze had ik al herkend als die van @CitizIrv

Inmiddels van mp af, waar heb je hem uiteindelijk verkocht @CitizIrv ?

Edit: in ieder geval aan een mede :amphora: lees ik net :+1:t2::wink:

2 likes

Goedemorgen!
Toevallig app ik net de nieuwe eigenaar.
De overdracht was afgelopen Vrijdagavond, hij is er heel blij mee na een lange zoektocht!

Verkocht via HF! So it runs in the family!
En stadsgenoot ook nog!

3 likes

tijd om je weer eens te verdiepen zou ik zeggen… google het maar eens :wink:

2 likes

Een paar van mijn 6139’s.

9 likes

@koekoek
En? Al gezocht op Seiko 6139 Cevert? Had inmiddels wel een reactie verwacht.

Wat zou ik daar op moeten reageren?