Seiko 6139 only

Tijd om te gaan genieten! Natuurlijk, dat uitzoeken is nuttig maar als ie er eenmaal is ga je alles erbij nemen, dat maakt een vintage juist zo onderscheidend van brandnieuwe perfectie.:stuck_out_tongue:

Aad57 zou dat heel goed kunnen.

Hieronder nog wat meer plaatjes :slightly_smiling_face:

10 likes

Mooi hoor! Met NL dagwiel. Zou bijna denken dat het mijn oude exemplaar is. Maar ik zie aan een paar kleine dingen van niet.
Welk jaar is hij? Serienummer?
Enjoy! Mooi ding!

1 like

Serienummer is 295380.

1 like

hij staat al elders , maar hier ook maar even geplaatst :wink:

12 likes

De mijne ook nog maar een keer :hugs:

16 likes

Kan eindelijk eens meedoen hier.

De rechter heeft alleen nog een dingetje met de subchrono die niet perfect nult. Dat ga ik nog onderzoeken.

11 likes

Die wijzer ziet er ook niet helemaal lekker uit. Dit is niet de juiste wijzer voor het horloge. Dus als ik zou moeten gokken denk ik dat het daar aan ligt. En als je dan toch bezig bent de linker even opmaken en de tachy uitlijnen :grimacing:

2 likes

Zijn nog projectjes, work in progress op oude dametjes
Met niet de juiste wijzer, Bedoel je de chrono subsecond toch?

De darth vader heeft ook nog wat stof op de plaat wat weg moet dus nog lang niet klaar (ben je volgens mij nooit mee klaar bij vintage).

1 like

Ja dat klopt, die is niet juist qua vorm. Er hoort een ander type op. Maar ik denk dat met de seconde wijzer ook wat gebeurd is, die is denk ik geverfd.

2 vliegen in 1 :clap: Dat soort kleine dingen maken een boel verschil altijd en maken hem wel helemaal “af”.

Yep, denk het ook, je ziet de stalen ring bij de as niet meer.
Maar dat stoort mij niet zo. En kan ik nog wel eens iets aan verbeteren in de toekomst.

Ik maak zojuist een grote fout… Open dit draadje en begin te lezen… Nu wil ik er ook 1!

4 likes

Ik denk: subwijzertje er af en opnieuw op de 12 uitgelijnd monteren.
Maar is idd niet origineel, dus die mss eerst zoeken?

5 likes

Precies mijn gedachte Aad.
Dank je.

2 likes

Hahaha, welcome to the rabbit hole :rabbit2: :rofl::rofl:

1 like

Ik zat ook al te kijken, maar geen deukje in de bezel! Voor de rest lijkt ie wel!

12 likes

Vandaag deze maar weer eens. :+1:

12 likes

Eindelijk uit Japan binnen gekomen vandaag.
Erg nette en chique 8030.

Gezellig bij zijn broertje

7 likes

Ik wil niet vervelend doen maar het horloge lijkt helemaal niet te kloppen. :sweat_smile: