Horloge heb ik al…
Klopt, maar dat is wel je beste kans voor een originele band.
Maar heel weinig mensen verkopen de band los inderdaad. En als het wel gebeurt is het sowieso de portemonnee trekken. Als een band een must is dan is het makkelijkste meteen een complete met band te kopen.
Als het niet origineel hoeft te zijn, er is een verkoper op Marktplaats die armbanden voor 6139’s.
Veel met een ‘originele’ look, kwaliteit is ook goed!
Straps and More heet de verkoper.
Heb even gekeken, zien er goed uit
Zeer mooi die bovenste!
Positivitijd heerst - dikke like !
Krijg hem met een gammele band maar wel met meer karakter dan een leren band. Heb ook een nieuwe vervanger besteld via Straps en more
Kwam deze vnvd tegen op Marktplaats.
Kon hem niet laten liggen!
Gekocht voor onderdelen, maar denk dat ik hem zelf beetje ga demonteren. Kijken of het me lukt
Wow, succes dan maar
Die van mij kwam met de originele band, en een vervanger van uncle Seiko. Weet niet of die nog gemaakt wordt, maar vind hem wel goed staan:
Zo zien al die banden er uit. Het is allemaal wat bewegelijker dan een moderne band, het komt niet per se doordat de banden extreem veel rek hebben. Dus deze band is gok ik helemaal prima.
Ik denk dat hij ooit strakker was, maar origineel is inderdaad wel zo leuk.
Ik denk dat @koekoek gelijk heeft, dit is gewoon typisch voor dit soort banden. Dat is in elk geval mijn bescheiden ervaring.
Moeilijk te zeggen denk ik. Alle banden worden slapper in de loop van de tijd, en dat is ook niet gek.
Lastig te zeggen van een foto inderdaad maar ik denk dat het reuze meevalt.
Ik kom banden tegen met echt heel veel meer rek (restauratie draadje Rolex o.a.)
Maar deze banden zijn vanaf de fabriek dus al wat bewegelijker en lijkt het alsof ze rek hebben. Deze is bijvoorbeeld in goede staat zonder veel rek. Het lijkt alsof deze links veel te ver uit elkaar staan, maar dat hoort.
Ziet er mooi uit zeg. Ik wil eigenlijk best wel eens zo’n Bruce Lee 6139 proberen. De Pogue vond ik niet fijn zitten, maar deze zien er een stuk comfortabeler uit.
Ik vind het leuke banden, weet iemand een goed adresje waar je dit soort vintage look banden kan krijgen? Niet perse voor Seiko.