Seiko 6139 only

Ik vind zelf de pogue fijner. Ik vind hoe de stalen band van de 6139-601x er uit ziet wat minder. Ik heb mijn zwarte daarom op een racing bandje.

Op oude horloges? Op veel vintage horloges die ik koop zitten vintage (stijl) stalen banden van de grote japanse aftermarket banden fabrikanten. Heb er een boel van, als je interesse hebt :innocent:

2 likes

Ligt aan de prijs, he? :wink: Het is meer voor “erbij” en geen absolute must. Ik het nog een vintage horloge die op zo’n echte jaren 70 band kwam maar helaas niet in te korten en voor mij veel te groot.

Ik denk dat de stijl van de banden hierboven op dit horloge niet zou misstaan (gewoon rechte aanzet).

1 like

Mijn kleine 6139 selectie.
6010 mei 69
6002 december 72 (sunrise)
6012 Juli 73 (polished en AM stukken)
6002 oktober 74 (modded)

11 likes

Mooie collectie…:+1:

1 like

Dankuwel. Veelal geluk gehad bij het vinden.

Poah wat een knaller!

1 like

De klapper op de vuurpijl is ik heb hem van de originele eigenaar gekocht. Voor 25 euro.

2 likes

Wat is het verhaal daar achter? Was dat in Japan?

1 like

Née in België op een rommelmarkt, hij had het horloge gekocht op huwelijksreis naar “t oosten”
In '73
Jaren gedragen en dan op een gegeven moment beslist om de la leeg te maken en het op de rommelmarkt op een tafeltje te flikkeren. Waar ik de slag van mijn leven sloeg. Dat is nu 6 jaar geleden denk ik zo ongeveer.

4 likes

Aha leuk het verhaal er achter te weten. En ook de bijbehorende connectie met de oost. Gepast jaloers :innocent:

1 like

Geweldig verhaal en een geweldig horloge!

1 like

Wauw! Ik bied 30, dan maak je winst! :wink:

1 like

Ja maar dan maak ik wel verlies, er is nog aan gesleuteld, hij had sinds 72 geen onderhoud gehad en het glas was zo zwaar gehavend dat je amper kon zien dat het een sunrise was.

En helaas zijn er al net iets hogere bedragen geboden, nipt hoger maar toch :wink::joy:

5 likes

Dankje

Mazzeltje via Marktplaats.
Gekocht als niet-loper met een pusher die niet werkte.
Net de pusher terug gezet en de automaat een paar slingers gegeven, loopt weer als een zonnetje!
Ik ben blij :smile:

7 likes

Vanavond met de glasspolish en poetsen bezig geweest. Wereld van verschil!

8 likes

Eer van je werk zo :+1:t2:!!

Ik ben op zoek naar een leren band voor mijn 6139-6012 met blauwe plaat:

Hebben jullie nog tips?

Ik zit nu te kijken naar de bruine banden van STRPS:

Of toch de racing versie?:

Ik heb het idee dat bruin het beste zou staan, maar andere suggesties zijn welkom!

1 like

Bruin kan maar ik zou zelf voor zwart gaan. Wil je toch bruin dan denk ik dat een donkerbruine beter zou staan

2 likes

10 likes