Seiko 6139 only

Vandaag terug van vakantie, lag weer leuk projectje op me te wachten:

6 likes

Mocht er iemand afstand willen doen van een 6139 dan hoor ik het graag. Ik heb een Heuer met Cal. 11 en een Movado met 3019PHC El Primero en ik wil graag de set compleet maken van alledrie de “eerste automaat chrono’s”.

7 likes

,? Wel gepolijst en aftermarket glas en lunette :partying_face:

5 likes

Toffe bracelet in ieder geval - succes met het herstellen :+1:t2:

Beste deskundigen,
Graag jullie mening;

Ik twijfel, maar ik weet niet waarom (te weinig kennis.
Mijn voornaamste twijfels gaan over de kast en de wizers.

2 likes

Vraag aan @koekoek of die wil kijken.
Die kan je het vertellen.

2 likes

Geen expert (heb me ook wel eens vergist)
Maar idd de wijzers lijken aftermarket (de seconde wijzer met verhoging erop)

De kast lijkt me ook gepolijst.
Vind het horloge zelf wel in een erg ruwe staat.
Denk dat voor iets meer geld een mooier exemplaar te vinden is.

1 like

Even een waarschuwing.
Deze 6139 staat te koop op Marktplaats.
Ik zou deze gekocht hebben eergisteren, maar na het overmaken van het geld geen track en trace of horloge gezien.
Denk dat ik kan fluiten naar mijn centen, dus denk ik deel het hier even zodat anderen zich er niet aan branden :smile:

Met alle respect maar dit is de meest duidelijke marktplaats oplichter die er is. Hoe kan je nou weer dat geld overmaken.

We kunnen niet allemaal de alwetende Koekoek zijn, dus ik waarschuw andere mensen :kissing_closed_eyes:

2 likes

Heb je niet via marktplaats betaald ?

Helaas geen voorstel tot afstand doen… maar vond het een leuk bruggetje naar hetgeen ik op zit te wachten tot die binnenkomt. Een gele 6139 6000 speedtimer van 1969, al jaren een grail!

5 likes

Nee, achteraf gezien erg dom geweest.
Maarja, ik zie het maar als leergeld :smile:

En niet over te dure vraagprijs voor deze staat? Ik zal eens kijken voor je maar voor die prijs zou ik geen haast hebben als die origineel is.

1 like

Wat jij zoekt is een 69 model denk ik dan.
Liefst zo vroeg mogelijk. Zoals deze mei 1969 versie.
Ik zet je op de short list want ben er nog niet uit of ik hem nou wel of niet van de hand ga doen.
Als ik hem wegdoen hoor je het wel.

3 likes

Niks mis mee qua originaliteit afgezien van de bracelet maar dat is meer omdat ik die niet goed kan zien op de fotos. Maar de kast is gepolijst en heeft geen scherpe randen meer, de bezel is echt in slechte staat en de dag weergave staat niet goed uitgelijnd. Iets wat je na een goede servicebeurt wel mag verwachten. Qua prijs veel te duur, zeg maar zeker 250 euro te duur als de servicebeurt goed was geweest.

edit: als je voor het eerst wilt genieten van hoe mooie een 6139 600x is dan raad ik je echt aan 1 in betere staat te kiezen. Kans is groot dat je door de staat afknapt op het model hetgeen zonde is want het is een prachtige serie! Heb er velen gehad en nog een paar op dit moment in mijn bezit en een 6139 zal altijd in mijn verzameling blijven. Dat zegt iets gezien ook ik last heb van flipperitus.

1 like

Merci Eddio. Fijn dat ik van je ervaringen gebruik heb mogen maken.

1 like

Direct melden aan MP, of heb je dat al gedaan?

Gezond verstand, iemand die 1 dag actief is en dan op laten sturen :face_with_raised_eyebrow:

Jazeker, maar weet niet hoe snel dat in behandeling wordt genomen en offline gehaald.
Dus denk laat ik het voor de zekerheid hier ook even posten.