Hoezo niet, exact 24 uur later op de seconde aflezen wat de afwijking is. Veel nauwkeuriger dan met daadwerkelijk dragen wordt het toch niet?
Wat is dan nauwkeuriger volgens jou?
Timegrapher. 24u dragen is afhankelijk van hoeken etc. Of dat je m plat legt. Draagt.
Ik draag hem dan ook. Dus nauwkeurig.
Vind ik niet zo prettig als een timegrapher. Plus je ziet natuurlijk niets van amplitude.
Dat is iets anders.
Het ging om nauwkeurigheid en afwijking.
Dan is niets realistischer dan daadwerkelijk dragen. Plat leggen bijv niet.
Ok Paul, lets agree to disagree.
Als je voor een bepaald bedrag een Seiko aanschaf, dan ergens in je achterhoofd weet je dat het bij Seiko niet altijd zo precies is bij dit soort uurwerken ( 7S, 4R, 6R ) Dat maakt het in mijn ogen iig wel leuk.( stukje charme ) Dus dan breng je m weg onder garantie, of je doet het zelf.
Het zijn vrij vergevingsgezinde uurwerken. Ze zijn niet zo super delicaat, ze kunnen tegen een stootje. En dat maakt ze ook weer waardevol.
Just my 2 cents…
Ik bedoel dus op moment van aankoop, of bezichtigen bij de verkoper. Daar ben je meestal wel ff welkom voor een bakkie koffie maar je hoeft er geen 24 uur te blijven zitten
Da’s in technische zin ideaal. Geeft inderdaad iets meer info over de toestand van het horloge.
Is voor mensen zonder timegrapher een alternatief. Ik maak dan een foto van het horloge, en een dag later bijvoorbeeld nog een. In de data van de foto staan dat vrij exacte tijdstippen, waarvan ik dan maar aanneem dat die relatief nauwkeurig zijn. Dan vergelijk ik de tijdstippen.
Ik bedacht onlangs dat je tegenwoordig bij BMW en Mercedes bijvoorbeeld ook maar een schamel 4 pittertje onder de kap krijgt, waar je vroeger een mooie 6 cilinder kreeg. De prijs is er niet minder om geworden. Doet Seiko niet ook iets soortgelijks met de 6R?
Jammer dat de TS niet meer reageerd ik genoot wel van de boomer style manier van communiceren en het droppen van wilde claims
Ik zet het horloge met de hackfunctie exact op tijd met mijn IPhone waar de klok met wijzers de exacte tijd aangeeft. 24 Uur later kijk ik hoeveel seconden er precies verschil in zit. Dan heb ik de afwijking op de seconde, niet ongeveer, maar exact. En realistisch, want 24 uur gedragen.
Da’s toch hetzelfde idee of mis ik iets? Die telefoonklok wordt ook voor de foto datering gebruikt. Alleen heb ik dan stilstaand beeld, dat vind ik wel handig
Het zou mooi zijn als de verkoper de afwijking op jouw verzoek vantevoren zou checken.
Tot op de seconde in de foto weergegeven? Net even een foto in mijn IPhone gecheckt, maar dat gaat niet op de seconde, maar op de minuut. Of mis ik nu iets? .
Horloge ziet er picobello uit, niets op aan te merken.
Verkoper heeft alleen maar positieve reviews op het HF.
Het kan zijn dat hij het horloge sporadisch heeft gedragen en dat het hem niet op is gevallen.
Kan allemaal maar antwoord dan op mijn bericht dat je het niet wist en het jammer vind.
Inmiddels is het horloge naar Seiko en zal het allemaal wel onder garantie gemaakt worden (coulance).
Ik heb ook geen zin om zijn naam door het slijk te gaan halen als het allemaal goed afloopt.
You loose something, you gain something. Buiten de motor om, zijn er wel andere kostbare upgrades aan de auto gedaan. ( die misschien meer waardevol zijn dan de motor ) En het tegenwoordig zo “geliefde” milieu regels, dat een 6 pitter niet meer aan die regels kan voldoen? ( ik gooi zomaar ff een balletje op )
Nu ben ik het grondig met je eens dat een 6 pitter leuker is dan een 4pitter.
Nu heeft een 6R caliber niks met milieu te maken. Maar misschien wel een grotere kostenpost. Alles is duurder geworden. En moet men om de horloges betaalbaarder te houden consessies doen?
We weten niet hoe Seiko werkt… dus ik gis maar wat.
In de info/details van de foto, van het bestand. Dat wordt op de seconde geregistreerd, althans op mijn telefoon.
Zeker, daarom zeg ik ook, geef 'm voldoende kans om te reageren. Als het ding met wat afregelen piekfijn loopt zou ik me er niet meer druk om maken, als er meer aan de hand is zou ik het wel melden. Niet reageren op een dergelijk bericht vind ik geen net verkopersgedrag.
Dat lijkt een magisch toverwoord ja. Waar het Seiko betreft: iedereen en z’n moeder klaagt over de 6R uurwerken, maar de wijzerplaten en kasten worden weer met regelmaat klasse overschrijdend genoemd. Je kan niet alles hebben
Okay, bij mij zijn de sec in de data van de foto niet zichtbaar. Zal dan wel per telefoon verschillen . Ik heb een IPHONE SE, paar jaar oud.
Ik gebruik de app WatchTracker. Geeft net wat meer inzicht.
Gisteren een Seiko SPB313J1 Prospex aangeschaft met weer een Seiko 6R35 uurwerk, deze loopt wel mooi op tijd, het kan dus wel
Bofkont
Gefeliciteerd met je aanwinst trouwens!