Seiko 7a38 / 7a28 / 7a48 only

Je zou hier eens kunnen kijken naar een donor:

Uiteraard eentje met originele band. Er zijn hier op het forum verschillende horlogemakers die je vast en zeker kunnen helpen met het vervangen van de knop en het hele horloge wellicht een beurt kunnen geven.

Wat ook veel hits oplevert is als je googled op Seiko 7a48 crown and stem

Je zou ook contact op kunnen nemen met watchplaza.com (Nederlands bedrijf). Ze hebben een aantal reserve onderdelen voor de 7a48. Wellicht kunnen ze ook nog wel aan jouw onderdelen komen?

2 likes

@PT_Seiko heeft mij inderdaad een bericht gestuurd. Ben weer iets meer te weten gekomen.
Ga even eea nakijken en vanuit daar de vervolgstappen bepalen.
Dank voor de reacties

2 likes

Top! Ik hoop dat het horloge weer in goede staat zal verkeren!

1 like

Deze blijft mooi, 7A38-7020 Bicolor Royal Oak uitvoering

13 likes

Supermooie Seiko👌

Vandaag teruggekomen en weer hersteld :grinning:

[spoiler]alle dank en credits aan Pierre @PT_Seiko /spoiler] hele fijne communicatie en mooi werk geleverd.

Originele band erop, verkleuringen en krasjes hersteld incl andere beschadigingen en nieuw saffierglaasje erop.
Hij tikt weer als van ouds. Zeer content

10 likes

In mijn (waarschijnlijk) onpopulaire mening de mooiste 7a38
De yema N8 flygraf.

8 likes

:star_struck: Nou Yema heeft een aantal zeer mooie :watch: :watch: geproduceerd met een Seiko 7A38 uurwerk :+1:
Mooie :watch: :beers:
Groeten Iwan :motorcycle:

1 like

Dankjewel, ik heb/ had nog een aantal andere Seiko/yema modellen maar die zijn met het uitdunnen van de collectie vertrokken.

2 likes

Heb je het kunnen fixen? Bij mij veweegt de seconde en 1/10th seconde hand niet, de minuut hand gek genoeg wel. Als ik probeer te resetten doet alleen minuut hand van chrono het. Verplaatsen van wijzer lukt ook alleen bij minuut hand. Tips?

Mijn leeftijdsgenoot! Noch immer prachtvoll nach 37 jahr!

10 likes

Alle sub wijzers werken afzonderlijke van elkaar, d.w.z, worden elk door een eigen rotor aangedreven, deze kunnen vervuild raken.

Ik denk, weet het eigenlijk wel zeker, dat het uurwerk aan een service beurt toe is.
Mooi moment om ook dichtingen allemaal te vervangen.
Kan ik wel voor je doen,

1 like

Heb je meerdere posities van de kroon geprobeerd i.c.m. afzonderlijke pushers?

Alleen vanuit de eerste positie zoals t ook in handleiding staat.

Ik stuurnje bericht

Kijk, deze 7a28 zou ik ook wel willen. Geen datum, standaard kast.
Ik keek ook met een schuin oog naar de RAF versie van @ROC, maar die zit net even boven mijn budget.
Tips welkom.

2 likes

Fijn horloge is dat, zeker een aanrader :+1:t2: plaatje voor de sfeer:

8 likes

Even een vraagje aan de kenners. Wat is momenteel een nette prijs voor een 7a28-7020 die er netjes uitziet (model zoals in foto hierboven).

Heb hem 2 keer gehad en beide keren rond de 500 betaald.

Ok, bedankt voor deze info.

1 like