Op het forum kwam ik een oud berichtje tegen omtrent een kinetic die veel stroom vrat en verschillende suggesties gelezen. Is er iemand ooit achter gekomen wat hier de oorzaak van was.
Ik ben dat niet tegengekomen. Mijn 5m42 deed helemaal niks en bovendien ontbrak de rotor. Daarom heb ik hem vervangen. De kast en wijzerplaat waren nog erg mooi.
Goeiemorgen heren al eerder deze vraag gesteld omtrent een seiko die veel stroom verbruikt en een nieuwe accu geen verbetering bied. Ik heb in een tortual gezien dat er een condensator werd vervangen en toch niet aan de rikketik ging. In deze tortual is er verder gekeken en geconstateerd dat de generation of te wel de charging rotor aan vervanging toe was. Op de foto die ik bijstuur is te zien om welk onderdeeltje het gaat ook zal ik de tortual plaatsen.
Generating rotor!!!
Ik had het ooit bij een 5J22.
Zelf de generating rotor vervangen.
Dan moeten er wel wat meer schroefjes los om erbij te kunnen, maar valt zelf te repareren.
Goedenavond mannen ik moet iets bekennen!!! Ik ben vreemd geweest ik heb info ingewonnen op een ander forum
Ik heb daar het probleem voor gelegd wat ik heb met de accu vretende 0e39. Er zitten op dat forum veel horlogemakers en die vermoeden vuil en oude olie in het uurwerk en circuit bord ik heb ook de vraag gesteld van eventuele slijtage maar daar is wederom weer op gereageerd als zijnde dat het vuiligheid moet zijn en dat melde Rob Pieters mij ook.
Toevallig heb ik dit filmpje gisteren zitten kijken😳
Ik ga hem een berichtje sturen ben wel benieuwd wat dat kost. Bedankt voor de tip Paul.
Zo!!! Ik lees aardig wat positieve berichten van deze meneer👍🏻
Mooie resultaten en ook een mooie techniek, Kinetic.
Heb er zelf 3, uit diverse jaren. Zag net op Chrono deze (vp overigens € 430). In dit topic kwam ik nmm al een rode uitvoering tegen. Hippe kleuren hoor. Geven wel meer een speelgoed effect vind ik.
Yep leuk kleurtje maar denk het dames modelletje nml een 3m22 staat ook op Vinted voor 95€
Dit zijn de kleuren uit de catalogus van 1997 en 98 maar er zijn meer kleuren maar staan niet in de catalogus
Na 1998 is er geen catalogus meer te vinden waar nog deze Jorg Hysek ontwerpen te vinden zijn of ik zoek verkeerd.
Zoals de rode die hier in deze topic al is de revue gepasseerd is en ik ben er zelfs wel eens 1 tegen gekomen met Coca Cola op de wijzerplaat
Volgens ad in Chrono is de ref. SKH317P3, bj 1996 en diameter 37 x 48 mm
Ja idd ik zie het staan op de deksel 5M42!!!
Typisch kleurtje voor de man maar niet verkeerd