Seiko Astron only

Net uit de kist en hij komt weer tot leven.

13 likes

Mooi verwoord!

1 like

Gewoon waanzinnig mooi horloge. Veels te druk, compleet niet mijn smaak, maar de afwerking & de band zijn van grootse klasse.

Ik zie Astron als de GS voor mensen met euh, een minder subtiele smaak.

4 likes

Denk dat qua niveau van afwerking de Marine Master 300 serie, Astron serie wel aardig in de buurt komt van de afwerking van een Grand Seiko (instap modellen dan uiteraard).

Heb het volgens mij al een keer eerder op het forum gemeldt maar ik lees nu al een aantal keer hier “interessante techniek”. Ik vind er eerlijk gezegd horlogetechnisch vrij weinig aan. Het leuke van een horloge vind ik juist dat het helemaal als onafhankelijk object de tijdswaarnemning doet. Daar is hier geen sprake van want voor tijdswaarneming zijn de Astrons afhankelijk van een sateliet, dat is vals spelen.

Astron was wat mij betreft een klasse boven de MM.

Alleen niet qua looks.:grimacing:

Denk dat GPS horloges en radiografische horloges als enige een onafhankelijke tijdwaarneming doen. Mechanische horloges (en zelfs quartz) worden door de mens op de juiste tijd ingesteld en de techniek van die horloges zit op accuratesse. Niet op waarneming. Dat maakt de verschillen tussen dese horloges erg groot. Zeker voor wat betreft de techniek. Moeilijk vergelijkbaar denk ik wederom.

4 likes

Ik koop dan liever een smartwatcg, die ook gps heeft en via je mobieltje ook altijd se juiste tijd. Vandaar dat ik er geen heb. Wel voor een gshock gps gegaan, maar die was meer voor op reis zonder data bundel buiten de eu.

Close up mijn astron

3 likes

Het enige wat je eigenlijk moet doen met een Astron is de zomertijd instellen want je horloge blijft anders altijd op wintertijd (de normale tijd) lopen.

Voor de rest synct het horloge dagelijks en heeft daarvoor genoeg aan 1 satelliet (en op mijn versie geeft niet de secondewijzer aan hoeveel satellieten hij ontvangt maar de kleine subdial bovenaan, de secondenwijzer geeft aan of er ontvangst is en of de synchronisatie gelukt is).

Ikzelf heb een Seiko SAST023G met een 7X52 binnenwerk, en zij die denken dat dit horloge z’n geld niet waard is hebben dit waarschijnlijk nog nooit van dichtbij gezien. De Astron is natuurlijk geen goedkoop horloge en is zeker geen klein horloge. Dat een Astron niet bij iedereen in de smaak valt is best te begrijpen, ook Rolex heeft modellen die niet bij iedereen in de smaak vallen maar daarom mag je nog niet stellen dat een bepaald horloge zijn geld niet waard is. Ik heb bijvoorbeeld ook een Citizen AT8154-82L met een H800 binnenwerk (Radiocontrolled Ecodrive), de afwerking van de Citizen is toch net wat minder dan die van de Seiko in mijn beleving… (Citizen kost dan ook maar ongeveer een kwart van de Astron en is voor z’n geld zeker ook een heel goed horloge).
Dat een Astron geen klein en bescheiden dress watch is is zeker, maar als sportief horloge mag het zeker gezien worden…

6 likes

Dit is de mijne heb hem net op de wintertijd gezet.

6 likes

Ja hoor hij leeft nog steeds. :slightly_smiling_face: (dat vroeg iemand)

1 like

Vind de Astron niet mooi , vind een automaat veel mooier , een Grand Seiko zou ik voor dat geld kiezen.

Moet je hem in het echt zien tenminste die van mij dan die is mooier dan de nieuwe modellen.:wink:

1 like

Springlevend.

12 likes

Mooi :+1::wink:

1 like

Ik blijf er een zwak voor houden maar vind m net te groot…

1 like

Voor mij een perfecte maat.
Prachtige afwerking en details die vlgs. mij niet onder doen voor een GS :+1:

2 likes

Ik vind de Astrons best mooi, maar ik geloof wel dat de waardevermindering veel groter is dan van de Grand Seiko’s. En dat terwijl de techniek c.q. miniaturisatie steeds voortschrijdt.

Daar houd ik me nooit mee bezig als ik een horloge koop.

4 likes