Seiko gezien op Vinted, graag hulp

Dus gewoon een stalen band, maar dan met holle schakels? Zoiets? Nooit geweten :man_shrugging:t2:

Zo werden ze zowat allemaal gemaakt vanaf de jaren 50/60.

1 like

kijk, dat maakt het een stuk duidelijker. Dit is gewoon bedoelt om geld te besparen op productie toch?

Tegenwoordig wel.

Heeft Rolex ook gebruikt in het verleden. Dus het is niet zomaar iets Chinees of goedkoop :wink:

Begon me ook net iets te dagen dat ik wel eens gouden banden met holle schakels heb gezien vroeger. Daar logische manier om met minder materiaal toch een gouden band te kunnen aanbieden. Misschien dat het daar z’n oorsprong vindt? Lijkt me verder wel vrij kwetsbaar…

Gay freres maakte banden voor bijna elk horlogemerk. Zij hebben in de jaren 50/60 ontzettend gevarieerd in designs allemaal met verschillende varianten van gevouwen staal.

Uiteindelijk heeft rolex ze gekocht natuurlijk.

Ik denk gewoon een stap in de ontwikkeling van stalen banden.

1 like

Onvermijdelijk bijna :face_with_peeking_eye:

Tnx voor de horlogeles! :slightly_smiling_face:

Ik bedoel eigenlijk deze.
Verstelling-van-horlogebandje-header-eco-be-nl-new

Koekresten :joy:

1 like

Dat is hetzelfde idee hoor

Je zou Japanse veilingsites in de gaten kunnen houden. Daar vind je ze vanaf 10 cent tot 30 euro met of zonder doos en papieren…

Iets tot 45 euro kun je btw en invoerkosten vrij naar NL sturen via GLS.

Moet je zelf maar even opzoeken / uitvogelen hoe dat zit bij GLS en Japanse veiling sites

3 likes

Volgens mij was dat vroeger zo, nu niet meer.

1 like

Helaas. Die vlieger gaat niet meer op.

:x:

Volgens mij is het nog steeds zo.
Ik spreek uit ervaring :+1:t2:
(Levering december 2023)
Even GLS bellen :laughing:

1 like

Nu nog een Japanse marktplaats vinden.

Buyee, niet echt marktplaats maar wel leuke Japanse veilingsite

Als het om het volgende horloge gaat zoals vermeld 7n42-0cd0.

Dan gaat het om een titanium Seiko met een zwarte wijzerplaat en rode puntjes bij de uren aanduiding en is van februari 2006.

Met vriendelijke groet.