Seiko GMT battle: SSK003 (batman) vs SSK023 (field). Of alternatieven sub-500 in Eco-Drive of automaat?

Dit is een top suggestie

5 likes

Sowieso een goed idee!

Voor de SSK00x gekozen. Vind ik echt een heel stuk leuker. En van de voorganger, de SKX, heb ik er meerdere gehad. Droegen altijd fijn. Dus… :person_shrugging:

Maar is die niet een stuk duurder?

vind ik ook een leuke suggestie! Zeker met het voorjaar en de zomer in aantocht!

3 likes

Klopt. Maar had deze toch maar gesuggereerd omdat ik het veruit de mooiste Seiko GMT vind to date. Is een klassiek model dat je in mijn ogen niet beu zult worden en kan dienen als one watch. Ik zou het zelfs moeilijk hebben om te kiezen tussen deze en een Explorer I.Dan is het de meetprijs wel waard vind ik.

1 like

Ik lees even mee

Leuke suggestie. Maar de indexen van de alpinisten hebben me altijd weerhouden.

Waat blijven de leuke Miyota 9075 horloges?

Naar ik gelezen heb is Citizen vrij kieskeurig in welke merken hun 9075 mogen gebruiken.

2 likes

Alternatief sub 500? U vraagt, wij draaien:

Is geen gmt

1 like

Ik zou die Seiko’s laten liggen. De lompheid bij de SKX neem ik nog op de koop toe maar bij deze modellen … Laat je verrassen door wat er in het blauw verschijnt. Zo ben ik ook aan mijn GMT gekomen, en titanium draagt echt heel comfortabel. Succes! :+1:

1 like

Het moet je smaak zijn, maar ik ben er heel content mee. In diverse kleurvarianten verkrijgbaar inmiddels. Voorzien van het NH34 uurwerkje

Ik ben zelf voor de zwart-gouden gegaan. Met de code NEXT-VZ verkrijgbaar voor exact 500 euro meen ik

3 likes

Sorry not sorry. Squale is een respectabel merk - met eigen horloges met een eigen heritage.
Maar dir doen (deden?) ze ook. Bang for buck in mijn ogen. Paar kleurtjes, 40 of 42mm, 3-link of jubilee

1 like

Zo een heb ik even gehad. Met z’n 42 draagt ie groter dan een skx

Ai, had ik niet verwacht van een merk met heritage als Squale.

Toen ze gereboot moesten worden en geld nodig hadden. Ze maken ze nu niet meer… met de nieuwe 1545…

Waren morsdood. Zijn opnieuw begonnen in 2012.

1 like

Dit is de 39mm :wink: draagt wel echt gewoon als een 39mm.

De normale nereide in 42mm draagt groot ja

1 like

Hij heeft zomer en wintertijd. Dat zijn ook 2 tijdzones toch? :stuck_out_tongue_winking_eye:

Ik had de SSK003, maar kon zelf niet wennen aan het formaat. Heb ook maar een kleine pols. Ook vond ik de clickless roterende bezel irritant doordat die makkelijk bewoog en dan scheef ging staan tijdens het dragen.

Paar weken terug heb ik de SSK023 gekocht. Was aanvankelijk ook geen fan van het drukke design, maar met de Siebel actie kon ik hem niet lusten liggen. Ik vind hem een stuk fijner dragen en ziet er ook beter uit op mijn pols. De binnenste ring aan cijfers vallen eigenlijk niet op en daardoor komt hij uiteindelijk niet zo druk over.

Lang verhaal kort, ik ben zelf een stuk blijer met de SSK023.

1 like

Herkenbaar ja, haha. Ik heb de SSK001 en SSK023 beiden gepast gisteren en de 001 bleef ‘open’ staan bij de lugs en oogde fors, hoog. De 023 zag er heel wat verfijnder uit en volgde precies de ronding van mijn pols.

Enige vraag is nu: moet ik wel de 023 kopen terwijl er dingen zijn die me niet aanstaan (hoogte en mineraal glas). Ik zie niet zo snel een alternatief als je nagaat dat de ssk023 nu nog geen 250 euro is met die bonnen.

De klik was er in ieder geval wel. Dus dat zou al genoeg moeten zijn.

1 like

Er zijn zo belachelijk veel merken met een “tank”. Kan je echt geen Seiko homage meer noemen.

Er staat nu ook wel een SSK003 in praktisch perfecte staat te koop voor een degelijke prijs.

De voornaamste reden dat ik een 001, 003 of 023 overweeg is omdat je deze nu bij Siebel voor €250 (de 023 iets minder) kunt kopen als je eerst cadeaubonnen koopt bij actievandedag.

Dat heeft helaas wel de tweedehandsmarkt enigzins op slot gezet, want ik zit deze 003 nu niet overwegen.

1 like