Seiko; het ziet er eigenlijk nooit uit

meerdere keren een Seiko gehad (mede ook na de enthousiaste opmerkingen hier), afwerking is oke/top, maar nooit een klik… Waar allemaal weer binnen 6 maanden weg…

Je was mij net voor. :smile:

Sommige forummers geven een Rolex, Omega kado als je hun schoonmoeder maar meeneemt!

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

4 likes

welk type is dit ?

Kan me moeilijk voorstellen dat je van een Steinhart meer ‘swiss made’ gevoel krijgt dan van een Seiko. En ik heb van beide best veel gehad…

1 like

Ik zal de eerste zijn die dat toegeeft!

Dat wist ik niet, maar als ik ze zie, doen ze me beiden helemaal niets…

Wat is er mis met Steinhart dan?
Het opwinden van dit klokje vind ik echt serieus een “leuke bezigheid”.

I will live and i will learn, maar ik acht de kans heel klein dat hier ooit een Rolex in huis komt. Al had ik 30 miljoen, ik vind het niet zo boeiend. Daarnaast lijkt iedereen wel een Rolex te hebben hier, dus exclusief is het al helemaal niet… Dan zou ik liever Patek Philippe verkiezen, of een George Daniels ofzo… Echt handgemaakt en echt exclusief…

Niet?
Hmmmm, okee. Nou ja toch is het zo…

De Seiko’s die ik heb gehad waren dan ook niet zo duur en uberhaupt niet swiss made, maar goed…

Steinhart komt uit Duitsland, jongeman.

3 likes

I know…
Waarom meld je dit?

Edit:
Is het nou echt direct nodig te gaan kleineren?
“Jongeman” en “kid”…

Zullen we elkaar gewoon als volwassenen behandelen? JE mag me best iets uitleggen, maar deze manier van communiceren is nergens voor nodig en zal je standpunten niet bepaald sterker maken.

Ik pak er even popcorn bij…

Steinhart is ook niet swiss made. Ze gebruiken in sommige modellen ETA uurwerken. Standaard, trouwens. Dus. Dat.

2 likes

Ik bedoel jongeman echt heel vriendelijk. Ikzelf ben een ouweheer. Ik zou graag weer een jongeman willen zijn. Ik bedoelde trouwens ook dat ik aan Duitse horloges sowieso nooit iets Swiss made vind. Swiss made zegt me helemaal niets. En o ja, ik noemde mijn 30 jaar oude vrouwelijke tandarts ook jongedame. Niets minachtend aan hoor.

Ouweheer.

Ik dacht dat het swiss made logo, voor een aantal standaarden stond?

WP_20150915_14_02_09_Pro

Deze is ook mooi ‘swiss made’

Note: Foto dus even van internet geplukt, voor de duidelijkheid :stuck_out_tongue:

Oh maar iedereen mag het mooi vinden. Prima toch, zijn er meer rolexen voor de rest van de wereld :wink:
Ik zeg overigens ook niet dat Steinhart het beste is, ook dat is absoluut niet het geval.

Maar ik ben er gewoon heel erg blij mee, zoals ik al zeg: Het opwinden vind ik echt een leuke bezigheid. Het voelt zo degelijk aan en “lekker”.

Het kwam op mij over alszijnde: even benadrukken dat hij echt nog niets weet.
Maar goed, zoals ik al zei: Ik heb nog genoeg te leren en ben erg blij met alle feedback hier.

Is dat direct een nadeel? Seiko is weer made in Japan toch?

Ik begin er steeds meer achter te komen dat ik meer van de dressers ben, welk merk dan ook :smile:

Maar ik gun iedereen zijn/haar Rolex of Seiko hoor! Het doet mij persoonlijk allen niet zo veel, misschien over 10 jaar wel? Wie weet…

Overigens vind ik een SARB065 bijvboorbeeld wél weer heel gaaf ogen…

Kan ik me deels wel in vinden. Ik zou echter vooral horloges kopen die ik mooi vind, en wat minder kijken naar of het nu echt handgemaakt is of exclusief (dan kun je bij bepaalde microbrands voor de prijs van een skx007 prima shoppen).
Ik vind overigens de meeste rolexen niet mooi. Cyclops modellen vallen sowieso af en de subs en (D)SD’s vind ik ronduit saai.
Teruggaand naar het OT, zien Seiko’s er wat dat betreft toch vaak mooier uit. Of het nu ‘mindere’ kwaliteit is of niet.

Wat dat betreft denk ik dat het nog steeds zo is dat mensen een bepaald merk puur op basis van naam kiezen zoals Rolex. Ik vergelijk het nogmaals met een BMW 7 serie of Mercedes S-Klasse. Top (maar niet DE top), maar eigenlijk wil je er niet mee gezien worden.

Toch denk ik dat hij je een “Jongeheer” blijft vinden.
Als Amsterdammer moet je deze snappen. :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Vanaf een bepaalde prijsklasse, moet een horloge mij veel meer geven dan enkel een perfecte afwerking. Dat is voor mij al ver beneden de 10k :wink:

Gelukkig is er onder de 10k heel veel te vinden wat wel op mijn wensen aansluit.

Deze bijvoorbeeld:

Die vind ik echt heel chic ogen… Als ik het geld had liggen…

1 like