Seiko is voor losers/winnaars?

Link? Want dat wil ik dan gezien hebben. Dat het een perv is moge bekend zijn, maar ik had nooit iets over kinderlokkerietes gehoord. Ook omdat ik me er niet in verdiep, in Youtube sterren.

Dat gezegd hebbende, ik vertrouw geen enkele man die roept dat ie graag op vakantie gaat naar Thailand. :slight_smile:

Ik heb niets op sextoeristen tegen zolang het om consenting adults gaat die op plezante wijze transacten. :slight_smile: Mensenhandel, dwang, geweld, respectloosheid en rommelen met minderjarigen zijn altijd fout, of je er nu voor naar vreemde landen vliegt op lokaal naar dames gaat waarvan je weet dat het niet kosher is.

Het karakter wat ie doet met Archieluxury is nog altijd een baas. Zeer amusant. Zo kan ik Billie Jean van Michael Jackson nog goed luisteren ondanks 'sman’s kerfstok, als je begrijpt wat ik bedoel.

2 likes

hij is een zelfbenoemd acteur, he? :wink:

1 like

Dan zou ik moeten zoeken,ik zal kijken of me dat lukt de komende dagen. Het was een Belgische documentaire over mannen die graag op vakantie gaan om hun onfrisse lusten de vrije loop te laten.
Ik weet niet of deze docu überhaupt op YouTube staat.

Edit, de docu gaat niet zozeer over kinderen maar zo ver als ik mij kan herinneren meer over zeer jonge vrouwen.

2 likes

Vrijwel altijd met elkaar verbonden, zeker in dat soort landen.

On-topic: kan weinig bijdragen vind die Archie schijt irritant, gespeeld of niet

4 likes

Dan kan ie de hand schudden met de halve wereld. Ga maar eens een avond in de red light district staan en vertel me welke brit het niet doet.

Maar goed, om @Chillekasper impliciete vraag te beantwoorden, is Seiko voor losers? Yeah Baby!

1 like

Hoeft niet, ik heb een tijdje op een kamertje gegokt in Pattaya recht tegenover de Marine bar. Heb voldoende gezien…

2 likes

Wel mooi dat deze blaataap alles zo ongeveer minimaal 2 keer moet herhalen om een beetje zichzelf te begrijpen.

Wat. Een. Idioot.

Heb hem na anderhalve minuut uitgezet.
Sneu sneu sneu.

1 like

Zolang er geen evenredig verband is tussen prijs en kwaliteit lijkt me dat geen verstandige strategie.

Bovendien is er een groot verschil tussen “duur” en “veel kosten”. Iets is duur wanneer de prijs te hoog is in verhouding tot de geboden kwaliteit.

In die zin kosten een fles Coca-Cola of een McDonalds hamburger, niet veel. Maar zijn ze wel duur. Daarentegen kost een goeie single malt of een etentje in een goed restaurant veel meer, maar is dat niet duur.

3 likes

Deze Bob de Rooij is niet serieus te nemen.

1 like

Ik zeg maar zo: wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd!

Die wrat op zijn linkerslaap is anderhalve centimeter gok ik.

Rechts op dezelfde plek zit er ook één, waren eerst hoorntjes…:imp:

Tijdje terug heb ik mijn enige Seiko verkocht. Niet omdat het een Seiko was, maar vanwege z’n energiebron, nl. kinetic…. :grin:

[heb dit filmpje trouwens niet eens gestart; je kunt toch wel raden wat dit voor bagger is]

Kinetic is top! Geen gezien met batterijen, wel zo nauwkeurig als een quartz.

Als dat je enige horloge zou zijn, zou 't nog wel gaan… Maar ik vond de drang om 'm af en toe te moeten dragen -omdat je anders weer die idiote schudsessies moet doorstaan- nogal vervelend.

Voor een niet zo schokkend bedrag kan je ook een Philips Imageo inductielader kopen met 3 ledkaarsjes, waar je in plaats van die kaarsjes je kinetic in zet.
Druk op de knop en je kan 12 uur aan het laden, wat hier redelijk tot goed werkt bij mijn SUN019, BFK371 en SUN033.

Iets meer on topic, als Seiko voor losers is, en Casio voor compleet gestoorden, dan ben ik blijkbaar beide. Liever prettig gestoord dan een koper om aan een sociaal snobbery imago te moeten voldoen.

1 like

Wat mensen onder kwaliteit verstaan kan nog al eens uiteen lopen.

Het feit dat we instinctief een McDonalds hamburger als slecht neerzetten is in mijn optiek ongeïnformeerd snobisme, en daar draait de hele horlogeindustrie nu toevallig ook op.

Recent onderzoek toont aan dat de gemiddelde maaltijd in een goed restaurant de intake van calorietjes dermate overstijgt dat er absoluut geen sprake is van een gezonde keus. Dan ben je, irritant genoeg, beter af met een McDonalds hamburger.

Buiten dat heeft McDonalds de efficiency tot een dermate hoog niveau getild dat ze wereldwijd miljoenen mensen voeden zonder noemenswaardige incidenten rond voedselvergifitiging of ziekte, en dat is bewonderenswaardig.

Ik betwist dan ook dat een McDonalds maaltijd naar verhouding duur is, maar dat komt omdat ik een andere definitie van kwaliteit hanteer.

Om via McDonalds daarop terug te komen: Dat zouden ze je graag willen doen geloven. Feit is dat Kruitvat voor 4,95 een quartz horloge aan kan bieden wat het redelijkerwijs twee batterijtjes vol gaat houden, en wat accurater is dan de totale productie aan mechanische uurwerken in de afgelopen 200 jaar.

Als je geen technologische redenen meer hebt om jezelf superieur te vinden moet je de richting van “heritage”, “Luxe” en “exclusiviteit” wel inslaan. Of je gaat op je naam teren, a propos vergane glorie.

In dat kader verwijs ik graag naar een allercharmantste recensie van Herman den Blijker’s restaurant in de Volkskrant:

Samenvattend: Archieluxury vind ik grappig, maar verder totaal irrelevant voor mijn beleving van dingen. Ik stel voor dat jij die houding ook aanneemt, @Chillekasper. :slight_smile:

3 likes

Daar ben ik net iets te weinig liefhebber voor…

Oke… deze Guy mag nu wel even normaal doen. Je kiest een horloge omdat je hem mooi vind en dat hij bij je past. Je kijkt niet alleen naar het uurwerk en naar het merk. De beste man mag van mij dus gewoon de pot op

2 likes

Zo blij dat ik bij de losers hoor.
Je wilt je toch niet conformeren aan deze proleet…

1 like