Staat ‘m goed dat bruin leer!
Dankjewel! Nu alleen nog een coin edge bezel en een top hat saffiertje om het af te maken🤭
Geweldig, zeg. Erg verfrissend om een keer iets anders te zien. Zijn het NAs?
Links is een NA. Anders dan anders deze Seiko’s inderdaad Van random 1960.
Prachtige klok hoor. Ik vind ze erg geslaagd. Was vind jij van de prijs-kwaliteit verhouding?
Ik vind de prijs/kwaliteit prima. 1200 euro is niet weinig, maar je krijgt een zeer mooi en eigentijds design, solide gebouwd, en met een uurwerk dat naar goede oude Seiko normen 10tallen jaren probleemloos gaat draaien. Een zorgeloze alledaagse duiker met perfecte proporties.
Krijg je meer waar voor geld bij Sinn of Nomos? Misschien. Hangt er van af waar je belang aan hecht. Seiko laat punten liggen op vlak van afwerking (wat je ziet onder een loupe), uitlijning, en afregeling van het uurwerk. Dat doen die andere twee vast beter. Maar Sinn is vaak té toolish, niet verfijnd, en is qua designtaal niet ‘mee’. Nomos uurwerkjes heb ik al rare dingen zien doen na een paar jaar in gebruik. Het totaalpakket dat Seiko biedt aan deze prijs vind ik nergens anders in de markt terug.
Ik blijf zeer tevreden
Nee goed punt, beide merken die je noemt spreken met niet aan. Maar had een prijs van 1800 euro voor jouw klok in m’n hoofd zitten. 1200 euro, klinkt inderdaad wel netjes dan.
Dat zijn de twee andere merken die ik automatisch verbind aan het prijskaartje van om en bij de 1500 euro
1800 euro zou veel te veel zijn, dat is zeker!
Ik ben benieuwd of die het beter gaat doen dan de voorganger. Hopelijk hebben ze daarin stappen gemaakt. De tijd zal het uitwijzen.
Ik hoop het ook. Duurzaamheid van uurwerk blijft voor veel mensen een belangrijk punt bij het kiezen voor Seiko. Ook bij mij. M’n skx007 draait al 10 jaar probleemloos.
Toch is de 6r15 wel een van de meest onbetrouwbare uurwerken die er zijn helaas. We gaan zien of de 6r35 beter gaat zijn.