Seiko Only VII

Ja, ik heb ook wel 'ns wat gelezen over de 6R. Maar zelf goede ervaring mee. Verder koop je een nieuw horloge, met garantie. Dus, mocht er toch onverhoopt iets mis zijn, dan wordt dit opgelost, onder garantie, dus. En het is echt niet zo dat per definitie je horloge een probleem gaat vertonen. Daar moeten we, vind ik, ook weer niet te dramatisch over doen. Tel daarbij op dat de prijzen van ongeveer alle merken al een aantal jaartjes in de lift zitten en we met Seiko vroeger gewoon een beetje verpest zijn, met extreem lage prijzen. En minstens zo belangrijk, de nieuwe KS ziet er gewoon heel erg goed uit, vind ik dus ook en dan maken ze 'm ook nog in een mooie 37mm, zonder datum en met 70 uur gangreserve. Tja, ik vind dat dus een aantrekkelijke propositie. En als je dat niet vindt, dan koop je 'm gewoon niet.:wink:

2 likes

Selita , loopt goed maar ik vind het met handmatig opwinden en gevoel in de kroon vaak minder …
Zie ze ook bij duurdere horloges en mijn linkje naar pelagos omdat die basis ook een selita uurwerk is.
(Aantal x een sinn laten liggen omdat het uurwerk niet goed voelde)

Ik haalde eta er niet bij en Eta is niks aparts maar bevalt mij goed, voeld goed in de kroon met opwinden en het verstellen … mijn net gekochten b17 in de seawolf is ook in basis eta met een prijs van 5K.

Ik ben geen kenner of horlogemaker … puur liefhebber die na jaren wel weet dat als handmatig datum verstellen of handmatig het uurwerk opwinden niet goed gaat of goed voelt ik daar niet blij van wordt :grimacing::+1:

1 like

Het is een beetje geluk hebben. Sommige hebben de problemen niet, andere wel.

Als het alleen afregelen was niet. Maar als er iets substantieels mis is wel.

Heeft een inhouse Tudor uurwerk.

Daarvoor gebruikte Tudor inderdaad ETA maar geen selitta.

Welke problemen hebben die dan wel eens? Die 6R

Er is op dit forum wel e.a. te vinden als je op 6r35 of 6r15 zoekt.

1 like

Dank je.

9 likes

Daar zouden ze (…) de dunnere 6L35 voor kunnen gebruiken, die voor ‘t eerst in de SJE073 is toegepast. Dat model vond ik op de foto’s erg mooi en ben ik destijds wezen passen. In het echt vond ik het een deceptie helaas. Die was rond de 2k meen ik.

Ook in de King Seiko reissue is de 6L35 gebruikt, maar die zit een prijscategorie hoger met list € 3.400.

De afwijking zou tussen -10 en +15 sec/dag moeten zijn.

Mooi movement om te zien… maar nog steeds best een afwijking. Je verwacht toch wel chronometers voor rond de 2k.

1 like

Klopt. Maar hoe dit in de praktijk uitpakt, geen idee.

Misschien zijn ontwikkelkosten tegenwoordig gewoon te hoog. Just guessing.

Seiko boeit t geen hol, im guessing. Ze kunnen beter afregelen dan ze doen.

1 like

Wat was ook alweer de vertaling van Seiko?
:face_with_monocle:

1 like

11 likes

image

12 likes

Zal best niet de eerste zijn, wat een gemier om de stalenband op een samurai te krijgen :zipper_mouth_face:

13 likes

Perfect weer om de wijzerplaat goed te bewonderen!

13 likes

12 likes

Nog ff wisselen met de NA … :slight_smile::+1:
Moest een beetje kleur komen in de collectie

15 likes