Seiko Only VII

En waarom wil je ze dan per kilo inkopen ?

4 likes

11 likes


Heb m is op leer gezet.

9 likes

Haha, mijn verzameling zal net 1 kilo wegen.
Voor een goed bod…:grin:
Nee, niet te koop.

1 like

11 likes

Ik heb mijn oog laten vallen op de Seiko SNXS79K1, nu zag ik dat dit de Maleisische versie is en duurder/exclusiever (?) Dan de SNXS79J1 (Japanse versie). Kan iemand mij vertellen of er nu echt hele grote verschillen zijn tussen deze twee modellen?
Behalve de iets andere dial:

5 likes

Ik vind de Maleisische versie mooier
Maar wat het verschil nu is…

12 likes

De J’s worden im Japan in elkaar geschroefd en daarom meestal iets duurder…

Twee of drie weken geleden heb ik geloof ik voor het eerst op dit forum gepost, ik had nog geen horloge. In de tussenliggende tijd heb ik me ingelezen en ben ik in een Seikokonijnenhol beland. Toen ontdekte ik Buyee, kwam tot de conclusie dat ik wel van dat soort gokjes hou en heb vandaag mijn eerste aankopen binnen gekregen!

6218-8971: behoorlijk slecht glaasje maar daar heb ik een nieuwe van meebesteld. Nu nog iemand vinden om die te laten vervangen en servicen maar ik zag al goede opties voorbijkomen op het forum. De foto’s online waren niet supergoed en de kast lijkt toch wel een keer gepolijst te zijn (lang geleden weliswaar). Dag en datum zijn allebei te verwisselen en hij loopt, hoewel wat langzaam. Dial is dan wel weer helemaal in orde, voor zover ik dat door de krassen heen kan zien.

6218-8010: over dit model kon ik niet zo heel veel vinden. Is volgens mij maar een jaar in productie geweest. De dag staat een heel klein beetje scheef maar ik heb daar geen last van. Ook hier loopt het horloge en zijn dag en datum te verwisselen. De kast lijkt me helemaal ongepolijst, met een paar kleine deukjes.

Ik heb ze nu een halve dag in gebruik en de 8971 lijkt vijf seconden te snel te lopen. De 8010 wijkt ongeveer een seconde af.

Ik wil ze allebei nog gaan oppoetsen en van andere bandjes voorzien.

Ben benieuwd naar jullie reacties op deze eerste vangst! En als jullie nog meer foto’s nodig hebben voor een oordeel kan ik die natuurlijk maken.

16 likes

Heel gaaf! Gefeliciteerd!

1 like

Leuke aanwinsten…:+1:
Het is verleidelijk om steeds meer te kopen toch ?

Ja dat klopt inderdaad. Het gekke is alleen dat bij dit model de K (Maleisië) weer duurder en exclusiever schijnt te zijn. Misschien moet ik dan gewoon net zo makkelijk voor de J gaan :smiley:

Wat is het prijsverschil dan ?
Zal niet veel zijn schat ik.

De K is wel minder makkelijk verkrijgbaar lijkt het Op Chrono staat er een voor €229. De J gaat voor ongeveer €150 Jomashop inclusief tax)

Apart.:thinking: Bij de duikers als de SKX, Monster en Turtle was/is de J altijd ietsje duurder. Er is in de loop der jaren al de nodige discussie geweest over of er überhaupt een (kwaliteits-)verschilletje is.:roll_eyes::confused::wink:

Die vergelijking gaat mogelijk een beetje mank. Joma komt nog import bij. Of is die op chrono ook buiten de EU?

Ik heb de tax bij Jomo er al bij berekend. Je kan bij bezorging via DHL de duties vooraf al betalen. Chrono is in Duitsland, maar vind het alsnog een redelijk verschil. Jammer dat er verder nergens iets te vinden valt

Is dit een nieuwe uitgave dan ?
Of een wat ouder model ?