Seiko skx013

Hallo allemaal!

Aangezien dit mijn eerste topic is zal ik me even voorstellen!
Ik ben Timo, 22 jaar. Ik studeer werktuigbouwkunde en niet te verassend ben ik een heel erg horlogefan.
Ik heb dit topic aangemaakt om mijn gedachten helder te krijgen. Momenteel draag ik eigenlijk maar 1 horloge, mn daily beater die me nooit in de steek laat. Dat is mijn Seiko SKX013. Ik draag hem nu iets langer dan een jaar en heb al veel leuke gesprekken erover gehad. In deze gesprekken komen alleen een hoop verschillende meningen naar voren over de skx die bekend staat als het tonnetje. Sommigen vinden het geen “echte” seiko en te vrouwelijk door zn kleine afmetingen. Sommigen zijn er daarentegen helemaal weg van.

Ik hoor graag jullie mening over dit horloge, omdat ik zelf misschien een roze bril opheb voor dit horloge. Ik vind hem zelf erg gaaf en hou m graag in de collectie, dus het is geen twijfel of ik hem bewaar maar lijkt me leuk de algemene menings-status naar dit horloge te horen. Ik zal kijken of ik straks een mooi fotootje van het tonnetje kan maken maar ik geloof wel dat jullie weten hoe ie eruit ziet!

Ik ben benieuwd

12 likes

Een andermans mening is niet relevant. Alleen jouw mening en gevoel telt.

2 likes

Welkom Cornelis

Tophorloge! Niks mis mee. Tenzij je polsen van 20+ cm hebt en dan nog draag je toch gewoon wat je mooi vindt?

:+1:

Ja idd, gewoon dragen wat je zelf leuk vindt. Toevallig heb ik ook een skx013 besteld. Die is nu onderweg. :ok_hand:t3:

Welkom bij de club!
De 013 is echt een leuk dingetje. De mijne wint het als daily ook erg vaak van de grotere citizen ny0040 serie, wat ik aardig wat vind zeggen gezien mijn voorliefde voor die reeks. :grin:
En als het kleinere maatje jou bevalt; gewoon lekker meeloeren hierzo:

Veel 013’s en hun neefje de skx021/23/25/27 :slightly_smiling_face:

2 likes

Ik heb de 007 en er komt nog een 007 aan. Het is een fantastisch horloge, begrijp ook zeker dat de 013 dit ook is. Laat ze het lekker uitzoeken en draag hem met trots.

Skx is een icon.

1 like

Had eerst een 007 en heb deze omgeruild voor een 013 omdat net iets kleiner een stuk beter zit. De 007 is erg aanwezig en topzwaar op een NATO. Nog geen moment spijt gehad van mijn keuze!

Laat iedereen lekker z’n mening hebben, het gaat erom wat jij vindt!

1 like

Ik vind de verhoudingen en wijzers van de 013 wat minder mooi dan de 007, maar dat is puur persoonlijke smaak. En als 200m duiker en automaat ook zeker een serieuze Seiko.

Maar wanneer is de 007 te groot?

Onder de 16cm pols?

Welkom hier bij HF !
Het gaat erom dat jij er blij mee bent.
Er zijn niet voor niets zoveel horloges.
Als we alle dezelfde dragen wordt het zo saai!

1 like

super horloge. zelf heb ik zn broer de 007 maar zou de skx013 nog graag willen hebben :).

waar studeer je WTB als ik vragen mag?

1 like

Ik heb de 013 met een 16,5 cm pols en still love it.

Welkom, ik ben ook erg gecharmeerd van de skx013. Hoop hem ook nog ergens op de kop te kunnen tikken nu die discontinued is

Ik heb zelf ook smalle polsen en de skx013 lijkt mij ook een ideale formaat.

Gewoon lekker jouw skx013 blijven dragen!

1 like

De vorm van de pols is veel belangrijker, op een platte pols kan je gerust met 16 cm een skx007 dragen, heb je een ronde pols is de 013 met 16 cm perfect.
Als hij lekker zit geniet er van en zoek niet verder.:laughing:

1 like

Ik ben zelf erg blij met mijn SKX013. Heb er een wat hoger saffierglaasje laten inzetten. Daar is ze erg van opgeknapt vind ik. De rubber strap vond ik redelijk crapalicious, vandaar dat ik haar uitsluitend draag op NATO.

Qua maatvoering vind ik de SKX013 het ultieme unisex horloge.

3 likes

Welkom hier.

De SKX is een classic. Heb zelf de grotere 007, maar kan me bijna niet voorstellen dat de iets kleinere 013 uit proporties is. Houden die hap!

1 like

Ik vind de diameter van de 013 perfect, maar stoorde me op termijn aan de in verhouding lange lug to lug en aanzienlijke dikte.

Een 007 had ik al een paar keer gehad, maar vond ik net te groot voor me:

En een Citizen NY0023 weer net te ‘iel’:

Zo ben ik uiteindelijk op de Citizen NY0040 uitgekomen als ‘ideale’ beater:

2 likes

Van harte welkom hier! Ik heb mijn skx013 laatst verkocht en er een skx007 voor terug gekocht, voor mijn was hij te klein(vind ik zelf).

Ik kan hier wel in meegaan. Heb zelf de Citizen NY0040 op staal. Er zit een glidelock systeem in de sluiting verwerkt die ik vaak gebruik. Mijn pols zwelt snel op. De NY0040 is vrij plat vergeleken de SKX007/013.

Ik ontvang mijn SKX013 eind oktober en zal wat foto’s plaatsen in vergelijking met de Citizen NY0040. :ok_hand:t3:

Foto van de NY0040 op mijn 16,8cm pols:

1 like