Ik vind je geen zeurpiet, dit is gewoon onaanvaardbaar naar mijn mening. Ik had het ook met een ex seiko van me van +1000euro. Het zou gewoon niet mogen, met men Tissot’s van paar honderd euro heb ik dit nooit meegemaakt.
Blijkt toch niet enig te zijn bij Seiko’s en dat is waarom is soms wat wantrouwig ben, voor de rest echt wel fan van hun modellen.
Je bent geen zeurpiet.
Product is niet volgens standards, klaar er mee en retour.
Het is geen kermisklok, gewonnen met de grijper…
Ok, toen ik dit topic las was ik eerst in ontkenning. “Ja man, die gast is een zeurpiet!”
Nou heb ik ook een SPB143, dus na een tijdje ging ik ook maar eens kijken. “Zal bij mij wel niet.”
Ik zag minimale afwijking, en zei tegen mezelf dat ik daar wel mee kon leven. Nog steeds een vorm van ontkenning.
Paar dagen later nog eens kijken, het realisme was al een beetje ingedaald, en wat foto’s gemaakt:
Hmm, dit hoort toch eigenlijk niet zo te zijn… Misschien toch ook maar iets aan laten doen.
@FFelix: jij hebt hem ook bij Olfert gekocht? Wat ga je nu doen uiteindelijk?
Edit: zie dat je er verder vanaf ziet. Ik ga toch vragen om een goede opgestuurd te krijgen. Probleem van Seiko en de Seiko-dealer wat mij betreft.
Ik zou gaan voor optie 1.
Heb alle hoop opgegeven voor een redelijk probleemvrije Seiko. Heb er slechts één die geen issues heeft. Twijfel ook sterk of dat geen nepper is.
word ik ervan
Ik begrijp je frustratie… Er zijn echter Seiko’s die graag wil hebben, dus ik heb besloten ze gewoon altijd online te kopen en terug te sturen als er ook maar iets niet aan bevalt. Sommige kopers zijn kritischer dan andere en Seiko probeert een “happy middle” te vinden.
Overigens vind ik dat voor € 1250(!) je wel degelijk mag verwachten dat de wijzers en markers er goed op zitten. Dat is toch wat anders dan een SKX 175 piek…
Vwb 6R35: ik heb 2 Seiko’s met dit uurwerk. Eentje was buiten spec en is door Seiko gereguleerd (drama traject overigens waarbij zowel achterdeksel als bezel was beschadigd door de service-afdeling. In 2e instantie alles door Seiko op hun kosten vervangen…) In de SPB149 loopt hij ca. +4 s/d, wat voor mij ideaal is.
Nou, dat geeft een burger in ieder geval moed.
Ik heb een mail gestuurd dat ik een goede wil. Of dat nou een nieuwe is of een gerepareerde maakt me niet uit.
Ik heb de verantwoordelijkheid voor de kwaliteit bij de juwelier neergelegd.
Nee.
Onkundig inpakwerk, en het gevolg van een gesp die 1400km tegen de kast aan rammelt.
Gelukkig is er nog een funkelnieuwe 149 als vervanger onderweg.
Wel super stom en onnodig.
OMG
Sorry dat ik je erop geattendeerd heb! Mijn horloge komt inderdaad bij Olfert vandaan. Nog niet genoemd, omdat ik vind dat de juwelier hier in geen enkele blaam treft en ik uitermate correct behandeld ben door hun! Geen negatief woord van mij over Olfert dus!
Ik houd iedereen hier wel even op de hoogte hoe het verder verloopt
zou mij ook mateloos irriteren…
Dit dus: precies waarom ik terughoudend was mbt onder garantie een nieuw horloge op te sturen. Komen de wijzers netjes terug, zit er ergens een kras of een deuk. Kun je daar weer over in de pen. Daarom de mentaliteit van het service center even “gepeild” met een mailtje. Hun antwoord sprak voor mij boekdelen.
Ja, ik zou dat ook niet doen. Gewoon omruilen. En weer omruilen als die niet goed is. En herhalen totdat je een goede hebt
Klopt hij bij jou ook op andere uren weer wel?
Ja, op sommige uren lijkt hij wel recht te staan. Ik snap er niks van.
Ik denk ook dat de kans groot is dat het niet in het uurwerk zit, maar in de positionering van de uurmarkeringen.