Het is afhankelijk van de staat van je lumen. Zijn die nog helder en goed dan kan het nog wel fel maar kort oplichten iig.
Zeker!
Mogen we een foto in het licht zien?
Waarom wil iemand zoveel voor een seiko betalen🤔
Omdat Seiko fantastische horloges heeft gemaakt.
Omdat je Seiko verzamelaar bent. Er zijn zelfs mensen met 2 5718’s
Hmm, vreemde vogels🤷🏻♂️. Ik vind hem niet zo mooi. Maaaaarr seiko heeft inderdaad mooie horloges gemaakt
Ik vind deze Seikos echt fantastisch. Eigenlijk de meeste vintage Seiko divers wel.
Dan gaat het ook niet meer over mooi. Maar het gaat over special en bijzonder. En zeldzaam zijn ze ook.
Zo zeldzaam, en over smaak valt niet te twisten. Maar voor een rolex 20K betalen en 20Kvoor een seiko: dat zijn twee totaal verschillende afwegingen imo
Waarom?
Ik denk dat die niet in een horloge als dit zijn geïnteresseerd.
Investering🙃 rest waarde…
Persoonlijk vind ik het best een obstakel om horloge dat destijds redelijk betaalbaar was nu voor de hoofdprijs te kopen. Zo zijn er bepaalde nieuwe seiko’s die vrij prijzig zijn maar een retailwaarde van €100 hadden. Dan koop je dus een fatsoenlijk horloge voor een erg hoge prijs, terwijl je een stuk betere kwaliteit had kunnen kopen voor die prijs.
Je betaalt dan dus veel voor hoe zeldzaam het is ipv de kwaliteit.
Dat geld overigens niet als deze Seiko’s ten tijde van release echte high-end stukken waren, dan snap ik het al eerder.
Het is maar een mening, maar ik denk dat wanneer er 100 mensen 20K willen neerleggen voor een nieuwe daytona en 10 mensen voor een seiko een beeld geeft.
Nooit rolex kopen dan. Ouwe submariner of gmt master kostte toen ook een fractie van wat ze nu kosten.
Vintage is een rare markt. Conditie is belangrijk, begeerlijkheid van het model en aantallen geproduceerd.
Voor Grand Seiko leggen wel weer veel mensen de hoofdprijs neer. Maar daar is de kwaliteit ook naar de prijs, dus dat begrijp ik.
Het zou pas onlogisch zijn als mensen 20k neerleggen voor een SKX.