Seiko van 7000 euro

Dat stadium ben ik wel gepasseerd. Ben alleen een beetje “bang” voor 7k in 1 vintage horloge te stoppen. Van rolex zijn er genoeg platen en wijzers te koop, maar van deze…

1 like

Platen en wijzers zijn toch goed? Waar ben je precies bang voor? Uurwerk kan kapot gaan, maar de plaat en wijzers toch niet zo snel?

Genoeg risico. Lume die eruit valt, horlogemaker die een fout maakt. Water…

Ah zo. Ja, dan heb je wel een probleempje. Maar wie niet waagt :wink:

Klopt helemaal , ook zijn er voor een R. altijd wel weer kopers te vinden. deze daarentegen zou altijd weer een stuk moeilijker te verkopen te zijn . Ben je een echte liefhebber en is het je grail dan maakt het natuurlijk niets uit. Dan doe je die savonds gewoon lekker om de pols ,whisky erbij en alleen maar genieten van je horloge .

1 like

Heel gaaf, dankjewel!

1 like

:ok_hand:

1 like

De duurste Seiko op dit moment op Chrono24 is 440.000 euro!

Pfff. heb je een link?

Seiko Credor
€ 440.499

1 like

Pfoe, kan niet zeggen dat ik deze nou echt mooi vind. De Seiko uit de topicstart daarentegen… nice ook dat de secondenwijzer een andere kleur lumen heeft/had :joy:

Wel nieuw, dus geen vintage en bovendien van witgoud, dus niet te vergelijken met het horloge uit de topicstart en mooi vind ik hem ook zeker niet, on ieder geval geen 4,4 ton mooi (en dat is de waarde van het witgoud ook niet) maar het ging mij er om dat er Seiko’s zijn waar nog véél meer voor gevraagd wordt dan 7k.

1 like

Je bent niet de eerste die het constateert: https://www.watchuseek.com/threads/vintage-seiko-6159-7000-6159-7001-diver-more-expensive-than-rolex-submariner.3020706/

2 likes